eens-opreis.reismee.nl

Fort Lauderdale naar Bonaire

Hier weer een bericht vanaf de boot. De wifi is overal zo vreselijk slecht en traag dat er niet regelmatig een verhaal kan komen.

Op zondag was het dan zo ver, we vertrekken vanuit Fort Lauderdale om aan het eerste deel van onze cruise te beginnen. Bij het inchecken ging het redelijk snel, paspoort controle en foto laten maken voor onze ship ID. Iedere keer als je het schip verlaat of weer terugkomt wordt dat ding gescand en zie je je hoofd, pffff had een betere foto mogen zijn.

Rond een uurtje of 12.30 zijn we dan of de Koningsdam en kun je gelijk aan het eten. Hierna is het een beetje verkennen van het schip. Iedereen loopt dan ook als een kip zonder kop zijn hut te zoeken, zo'n eerste dag is chaos.

Om 16.00 uur vertrekken we dan met getoeter en aanmoedigingen van de bewoners uit de flat. Het zijn er dit keer niet zo veel, zeker allemaal een dagje weg omdat het zondag is.

De volgende dag is een zeedag, een mooi dagje om te acclimatiseren en in de relaxe modus te komen. Er is wel direct 's avonds een gala avond, dus pakkie deftig kan gelijk uit de kast.

Op dinsdag komen we aan op de Dominicaanse Republiek, Amber Cove. Deze haven is pas nieuw en gebouwd door de Carnival group waartoe de HAL ook behoort. Het is een beetje kunstmatig maar ziet er wel allemaal mooi uit. Wij zijn zelf het terrein afgelopen en een stuk gewandeld naar een volgend strandje. Vanaf de boot zagen we een leuke uitkijktoren, maar éénmaal daar aangekomen bleek het alleen bestemd voor hotelgasten. Helaas pindakaas, maar toch den leuke wandeling gehad en een mooi strandje gezien.

Intussen hebben we voor het diner een vaste tafel voor 2 weten te scoren, dus dat is ook weer geregeld. Wel zo makkelijk als je weet waar je kunt gaan zitten en niet hoeft te wachten tot er een plekje vrij is.

De volgende dag, woensdag, staat Cap Cana op het programma. Dit is de haven op het zuidelijkste puntje van de Dominicaanse Republiek, Punta Cana. Deze stop is in plaats van onze originele stop op Puerto Rico. Door de orkaan Maria is het nog steeds niet mogelijk om daar met de cruiseboot heen te gaan. We hebben iemand gesproken die daar vandaan komt en in San Juan, waar je aan zou komen, is niet zo heel veel schade, maar er is nog steeds nergens stroom. De koel producten in de winkels zijn dus nog steeds een probleem en sommige hotels werken een paar uur met generatoren. Jammer want Puerto Rico is een leuk eiland en Cap Cana is toch weer een kunstmatig aangelegd iets. We hebben we een tour geboekt om de flavours van de DR te proeven. Sigaren , chocolade, koffie en rum waren de smaken die we konden proeven. Nadien nog een korte stop op een hagelwit strandje.

Donderdag hadden we weer een heerlijke zeedag, met prachtig weer. Morgen zijn we op Bonaire en hopen dan wifi te hebben zodat we dit kunnen plaatsen.

Dominic en Anja

Dat laatste is dan gelukt, ben wel benieuwd naar een foto van jullie in Gala dan natuurlijk!
Vandaag afscheid van Jacqueline in de Lambarene was gezellig maar jullie werden wel gemist.
Nog een vraagje heb je die sigaar nog opgestoken Edwin?

Gr en tot de volgende blog.

Foto in gala zal altijd een verrassing blijven ? En nee de sigaar is niet opgestoken.

Anja en Dominic

Hoi na onze minitrip naar Valencia vandaag een beetje kunnen bijlezen.
Als ik het goed begrijp toch wel regelmatig wat wisselend weer of valt het mee.
We hadden echt vier dagen zonneschijn alleen de temperatuur zal hopenlijk bij jullie wat hoger zijn dan 20 C.