eens-opreis.reismee.nl

Barbados en Martinique

De dag op Barbados begon vroeg, we hadden een tour geboekt en moesten 8.15 uur paraat staan. Op zich niet zo heel erg maar eer dat je alle mensen met wandelstokken, rollators en scootmobielen voorbij bent.... pffff (ha ha)

We hadden een foto tour geboekt die ons langs fotogenieke plekjes zou leiden. De gids was een bekende professionele fotograaf van Barbados. Echt een man met passie, hij vertelde heel veel over het eiland en zijn passie voor fotografie. Hij vertelde ook dat in Barbados de  meest oude mensen wonen, op Japan dan na. Zijn tante is nu 101, zijn moeder nu 99 en zo zijn er vele gezonde oude mensen daar. Hij heeft ons veel mooie plekjes van het land laten zien en al met al was dit een zeer geslaagde tour. Als je interesse hebt in mooie foto's kun je hem googelen, Ronnie Carrington heet hij. Wij gaan dat zeker doen als we fatsoenlijk internet hebben.

De volgende stop is Martinique, het Franse eiland waar we gewoon met euro's kunnen betalen. Hier hebben we een beetje door de stad gesjokt want de temperaturen waren echt heet. Er is hier een mooie basiliek die we wilden bezoeken maar die bleek om 11.30 te sluiten. Helaas, wij waren er net 2 minuten later (snif). Verder is Fort de France een vrij Europese stad met veel moderne winkels. Het enige verschil zijn de mannen met prachtige rasta kapsels.

Foto's plaatsen blijft een probleempje maar we proberen er steeds een paar te plaatsen. Vanavond varen we naar Sint Kitts.

Irene Vos

Oh wat heerlijk om dit te lezen "te heet om iets te doen"! Hier is het koud, nat en grijs. Kortom ik wil ook..
Fijn dat jullie het zo goed hebben. Blijf er nog even fijn van genieten. Dikke kus van je schoonzus en de rest