eens-opreis.reismee.nl

St.kitts en la romana

Woensdag was de dag van st kitts. We zijn toch maar weer in een taxibusje gestapt om een tourtje over het eiland te maken. Zo groot is het niet en er loopt 1 weg rondom het eiland. Verdwalen is niet mogelijk. Onderweg is het toch wel redelijk armoedig, de upperclass bevindt zich voornamelijk in de hoofdstad Basseterre. Het is een vulkanisch eiland dus mooi stukken kust met zwart vulkanisch gesteente. De temperaturen blijven heel hoog met een hoge luchtvochtigheid , zweten dus . We vertrekken al weer vroeg, 2.30, naar onze volgende bestemming cap cana. Daar zijn we vorige cruise al geweest en was nou niet een heel spannende stop. We krijgen echter na een tijdje te horen dat de golven daar zo hoog zijn dat we niet kunnen tenderen zonder dat er oudjes overboord vallen. Als alternatief zitten we nu inla Romana, ook op de Dominicaanse republiek. De 2e grootste stad van het eiland. We doen ons eigen loop tourtje door de stad en zitten nu in een tentje met WiFi het verhaal op mijn telefoon te maken. Dit op aanraden van een wereldreizigster uit Cordoba. WiFi is op alle eilanden hopeloos. Dit zal het laatste verhaal zijn. Morgen een zeedag en daarna een onbewoond eiland.

Jacqueline

Hey wat goed gedaan!!! Of maak je een grapje? ?? adios

Jacqueline

Mocht ik jullie niet meer spreken.....goede terugreis en vind het leuk om nog wat foto's te zien als Wifi weer functioneert. ?? Adios