eens-opreis.reismee.nl

Dag 4 Louisville naar Nashville

De nacht op de Louisville campground is gelukkig zonder sneeuwval verlopen, wel aardig gevroren, maar het zonnetje komt snel op. Vandaag gaan we op weg naar Nashville met onderweg een bezoek aan Mammoth Cave. Maar eerst bezoeken we de riverwalk Big Four Bridge in Louisville. Een mooie brug over de Ohio rivier tussen Louisville in Kentucky en Jeffersonville in Indiana. De brug is toegankelijk voor voetgangers maar vanwege de vorst en sneeuw is het te gevaarlijk om naar boven te lopen. Nadat we voorzichtig een stukje langs het water hebben gelopen( lees gegleden) gaan we op weg naar onze volgende stop.
Mammoth Cave is een gigantisch groot onderaards labyrint van met elkaar in verbinding staande grotten en doorgangen. Er is al 643 km aan gangen in kaart gebracht en de verwachting is dat er in totaal zo'n 1600 km aan gangenstelsel zal zijn.
Wij doen een tour van 2 uur met heel veel kruip door sluip door gangen en hebben maar een heel klein stukje van de grot gezien, maar wel een stuk wat ze de Frozen Niagara noemen. Prachtig hoe dit zo kan onstaan. Hopelijk komt het op de foto goed tot zijn recht, in de grot mag je niet flitsen, dus foto's maken is lastig. Op het kaartje wat hopelijk bij de foto's komt staat het gangenstelsel, het geel( als je dit kunt zien) rechts van het plaatje was onze tour.
Hierna vertrekken we richting Nashville waar we morgen verblijven, 2 nachten op dezelfde plek dus. Nou ja dat dachten we, de campground die we uitgezocht hadden had maar plek voor 1 nacht voor zo'n groot bakbeest. Gelukkig zijn ze dan wel zo aardig om naar de buren te bellen of zij nog plek hebben, en ja hoor daar konden we heen. 'S avonds een eindje gelopen naar een Cracker Barrell, voor de vaste lezers ons welbekende eettentje.
Helaas verloopt de WiFi niet zo soepel als we hopen, dus waarschijnlijk komt dit verhaal later en foto's zullen ook een probleem zijn.