eens-opreis.reismee.nl

Dag 6 Nashville naar Tishomingo

Vandaag weer een reis dagje voor de boeg, het plan is om in het Tishomingo State Park te eindigen voor een overnachting. Onderweg willen we de Jack Daniels whiskey stokerij bezoeken. Om 8.45 zijn we on the road again, even een Walmart zoeken om een data kaart te kopen voor de Mifi die we gekocht hebben. Op deze manier is het handig als je onderweg iets wilt opzoeken en geen WiFi bij de hand hebt. Walmart zou op 2,9 km zitten, maar wat er zat geen Walmart, dus op naar de volgende. Uiteindelijk op weg naar Lynchburg waar Jack Daniels zit. We hebben een tourtje gedaan zonder proeverij, we moesten tenslotte nog een eind rijden. De rondleiding werd gedaan door een mannetje die volgens ons al een beetje geproefd had van de whiskey. De tour ging over het hele terrein en was leuk om het hele proces te zien. In de ruimte waar de gerst, mais en rogge aan het fermenteren is werd je bijna bedwelmd van de alcohol lucht, geen wonder dat een gids al half kachel is als hij een aantal tourtjes op een dag doet. Ook aan het einde van het proces, als de whiskey in de vaten loopt kun je aardig dronken worden. Grappig was ook om te zien dat alle bomen op het terrein zwart geblakerd zijn door de alcoholdampen !
Al met al een interessante tour. Doordat de tour meer tijd in beslag nam dan wat we gepland hadden komen we een beetje in tijdnood en besluiten we in Tuscumbia te overnachten. Vanavond maar even kijken hoe we het morgen aan gaan pakken
De temperatuur is hier wel beter dan dat we gewend waren, helaas hebben we nu wel motregen.
Tot morgen ! Ps heb nu wel foto's van eerdere dagen kunnen plaatsen.

Jacqueline

Leuk. Niet geproefd maar wel een fles gekocht ?? Bij mij gaat het goed hoor met de Pisco. ? Happy hour is 1+1 ??

Irene Vos

Leuk dat jullie naar de Jack Daniels zijn geweest. Jullie hebben alweer aardig wat gezien. Ik hoop voor jullie dat het weer ook wat gaat verbeteren dan wordt het allemaal nog leuker. Goede reis verder!