eens-opreis.reismee.nl

Dag 7 Tuscumbia naar Timberlake campground

Na een nacht met aardig wat regen is het vanmorgen nog druilerig als we op weg gaan naar Tupelo. Dit is de geboorteplaats van Elvis Presley en je kunt er zijn huisje zien waar hij is opgegroeid. Ze hebben er een leuk parkje omheen gemaakt en van allerlei vrienden / familie van vroeger verhaaltjes opgehangen. Was wel grappig om te zien, de ware fan gaat natuurlijk naar Graceland om The King te vereren. Wij slaan dit over omdat het voor ons niet echt op de route ligt.
Wij gaan hierna verder en rijden de Natchez Trace Parkway, een prachtig mooie route van 444 mile van Nashville naar Natchez. Onderweg staan overal borden met historische info, de natuur is mooi en het zonnetje laat zich af en toe ook nog even zien. De temperaturen gaan ook de goede kant op
We maken verschillende stops, eten op een verlaten plekje en lopen verschillende kleine wandelingetjes. Bij een swamp wandeling zien we eerst een mooi slank slangetje en even later zien we 2 niet al te grote alligators liggen op een boomstam.
Als we aankomen op onze campground, is deze helaas al gesloten, maar er hangt een stensel dat je zelf maar je plek uit moet zoeken en morgen betalen. Nou ja op zoek dan maar, er is gelukkig plek zat, maar qua sanitair is dit wel de minste campground. De meeste campers die hier staan zijn voor vast en giga groot. Waarschijnlijk hebben die allemaal een eigen badkamer. Ook WiFi is hier niet aanwezig helaas.
Morgen rijden we het laatste stukje van de Natchez Trace Parkway en komen dan ook echt in Natchez zelf waar kennelijk nog hele mooie landhuizen staan. We gaan het zien.