eens-opreis.reismee.nl

Dag 10 van Sulphur naar Brazos Bend State Park

Onze fontein, prachtig verlicht, ging gelukkig om 22.30 uit. Zulk geklater werkt toch redelijk op je blaasspieren. Na een lekkere douche, even buiten ontbeten kunnen we weer op weg. De eindbestemming vandaag is Brazos Bend State Park. Helaas zijn de weersvoorspellingen niet al te gunstig, ze geven zelfs flashflood warnings af, overstromings gevaar bij hevige regen. Na ja, afwachten maar, we gaan in ieder geval in korte broek op weg.
Onderweg maken we een stop bij Battleship Texas, ja we zijn weer een volgende staat binnengekomen. Het oorlogsschip, gelegen op de San Jancinto Battleground, is het laatste overgebleven oorlogsschip wat in beide Wereld Oorlogen dienst heeft gedaan. Je kunt het bijna helemaal bekijken en was indrukwekkend om te zien hoe 1600 mensen daar maanden moesten vertoeven. Alles was aan boord, kapper, restaurant, bakker, slager, apotheek, ziekenboeg, isolatiecel voor besmette bemanningsleden, tandarts en noem het maar op. Toch leek het slapen mij nou niet zo jofel, je bed hing aan kettingen en je deelt je bed ook met een ander omdat niet iedereen tegelijkertijd slaapt. Nou voor mij dan toch maar een cruise met een eigen bed ??
Daarna weer verder op weg, langs Houston, wat een drama stad is dat. Volgens mij gaan daar wel 10 fly-overs over elkaar en ze zijn er nog meer aan het bouwen. Overal waar je kijkt zie je (olie) industrie, pff wat een drama om te rijden. Volgens mij hebben we er wel een uur overgedaan om dit traject te rijden, geen pretje met zo'n camper.
Gelukkig is het laatste stuk rustiger en komen we aan in het Brazos Bend State Park. Een mooi natuurgebied waar we overnachten. Heerlijk rustig. We maken nog een leuke wandeling zo lang het droog is, maar ja natuurlijk begint het na een 1/2 uur toch te regenen. Maar... misschien komen nu wel de alligators te voorschijn, die leven hier namelijk ook net als verschillende soorten slangen, oppassen dus. Nee vandaag geen alligator gezien, wel vogels die zich niets aantrokken van de regen.
Terwijl ik dit verhaal maak, hoor ik alleen het getik van mijn vingers op de IPad en heel veel krekels, verder helemaal niets. Buiten is het ook pikkedonker, jammer van de bewolking anders was het vast een prachtige sterrenhemel geweest.
Tot morgen.