eens-opreis.reismee.nl

Dag 11 Brazos Bend naar San Antonio

Oké we waren gewaarschuwd voor thunderstorms tussen 12 en 3 vannacht, maar dat de hel zo los zou barsten, my goodness. Wat een lawaai, regen en licht, best een beetje griezelig. Maar voorspellen kunnen ze hier wel, iets tegen 12 begon het gelicht en gedonder tegen de klok van 3 was alleen de regen nog over die om 6 uur ook gestopt was. Gisteravond stonden een stukje verder een stel op de motor met een heel klein tentje. Wonder boven wonder waren zij niet weggespoeld.
Na het ontbijt hebben we nog een stukje gelopen door het park, wat een stilte om je heen. Hierna zetten we koers naar Shiner, in dit plaatsje is de Spoetzl bierbrouwerij gevestigd. Om 13.30 is er een tour. We worden hartelijk ontvangen met een biertje en krijgen onze entree kaartjes inclusief 3 munten om nog 3 biertjes te kunnen proeven. Lieve kleine bekertjes zodat het toch nog verantwoord blijft om te rijden. Op de vraag waar ik kon betalen voor de entree vertelde ze dat alles gratis was ! Waar zie je dat nog.
Ook deze rondleiding was ontzettend leuk, de dame die alles uitlegde was zo trots als een pauw op het bedrijf. Wat we begrepen best een goede werkgever want de ziektekostenverzekering wordt voor 95% door de baas betaald, en ieder 3e donderdag van de maand krijgen ze bier mee naar huis,wie wil daar dan niet werken ? Na een klein uurtje stonden we weer buiten en sponseren we de brouwerij door 3 shirts te kopen.Eén op bestelling voor een collega van Ed en natuurlijk 2 voor hemzelf ?
We rijden door naar San Antonio waar we 2 nachten verblijven. We hadden een RV camp uitgezocht maar daar aangekomen hebben ze alleen nog maar een achteraf plekje voor ons vrij. Het blijkt dat er dit weekend een basketbal wedstrijd is,een football wedstrijd en verschillende festivals in de stad, alles zit propvol met reserveringen. Doorrijden naar een ander amp heeft dus ook geen zin. We doen het er maar mee al is het wel een groot contrast met hoe we vanmorgen in alle rust vertrokken. Morgen dus een dagje de stad in.

Irene Vos

Leuk jullie tour door de bierfabriek en helemaal tof als je dan als cadeautje met je neus in de boter valt om naar festivals te kunnen gaan. Veel plezier nog daar in de States. Wij gaan hier genieten van ons lekkere paasweekend voor de deur. Hopelijk laat het zonnetje zich hier ook nog af en toe zien. Maar we gaan in ieder geval gezellig gourmetten met elkaar en ma komt ook. Liefs jullie familie

Ze hadden daar ook een heel leuk lab, misschien iets voor Youri ? Geniet van jullie Paasweekend !

Anja en Dominic

Hoi eindelijk jullie blog kunnen lezen moeten heel wat inhalen hoor.
Maar dan zijn we ook weer helemaal bij.
Goed paasweekeinde.