eens-opreis.reismee.nl

Dag 13 San Antonio naar Miller Creek

Vandaag weer 'on the Road' . De planning is om eerst naar een Outlet Centrum te gaan, daarna in Austin het Texas State Capital te bezoeken en dan een stukje te rijden zodat er morgen weer wat kilometers van het totaal zijn afgesnoept.
Het is echter ook hier Pasen en wij zagen al dat het geplande RV park al vol was en ook bij het checken van andere parken was het vol. Dat wordt dus stress om een plekje te vinden, in geval van nood kun je wel bij een Walmart staan, maar het stuk waar wij naar toe gaan is een beetje afgelegen. Nou ja we zullen wel zien waar de camper kunnen stallen.
Allereerst op weg naar San Marco outlet. Onderweg een drukte van jewelste, bijna heel de USA is onderweg ergens heen met de Paasdagen. Gelukkig staan de meeste file's de andere kant op. Om 10.30 is het nog heerlijk rustig en kunnen we de camper dan ook makkelijk over 2 plekken parkeren. Daar natuurlijk de nodige inkopen gedaan en ik begin mij nu toch wel zorgen te maken hoe alles mee terug moet. Intussen is het flink druk geworden op de parkeerplaats en er is geen vrije plek meer te bekennen. Naast ons heeft iemand zijn giga grote jeep zo dicht naast ons geplaatst, dat ik niet in de camper kon komen, en het al helemaal onmogelijk was om met een bak van 9 meter een draai te kunnen maken zonder iets te raken. En bedankt meneer! Dat wordt dus wachten tot de eigenaar terug komt. Bij de eerste poging om er toch uit te komen was het plaatsje achter ons direct bezet door een andere auto dus terug konden we ook niet meer. Een blokkade op het parkeerterrein ! Gelukkig kwam na een minuut of 10 de eigenaar van een auto aan de overkant en weer iets later van links naast ons. Helaas de jeep eigenaar nog niet. Oké heel voorzichtig en 100 keer draaien en steken komen we er dan toch uit, peentjes zweten maar gelukkig niets geraakt. Toch ruim 30 minuten bezig geweest met dit geintje. Voortaan dus maar gewoon over 4 parkeerplaatsen parkeren!
Hierna op weg naar Austin om een kijkje te nemen bij het Texas State Capitol, waar de regering van Texas is gezeteld. Een mooi gebouw met een indrukwekkend plafond.
Hierna besluiten we een uurtje te rijden en dan te kijken of er een RV park plek heeft. De eerste die ik op internet gevonden had was Miller Creek, een leuke plek met groen aan een mooie kreek. Waarschijnlijk wordt dit niks want iedereen is op zoek naar den leuke plek, maar tot onze verbazing is er wel een plekje voor ons ! Gelukkig dat viel mee, nu alleen morgen nog want dan zal het wel dezelfde drukte zijn op zondag.
Het is een leuke plek en hebben even de tijd om aan de kreek te zitten, dachten we. Nu begrijpen we waarom er plek was......... het water in de kreek is OP ! Hij staat al maanden droog, volgens een dame die hier al 10 jaar komt is dit pas de tweede keer dat ze dit meemaakt ! Nou ja jammer dan, wij hebben in ieder geval een slaapplaats.

Yvon

Leuk om te lezen, al die on the road and trip verhalen! Knap hoor ook om met zo,n grote camper te kunnen rijden.....Njoy!