eens-opreis.reismee.nl

Dag 18 Amarillo naar Santa Rosa

Na ons limo uitje van gisteravond was er vanmorgen nog een service van het park, gratis donuts en koffie/thee ! Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Na nog even wat whatsapp contact gehad te hebben met mensen in Nederland, Rome en Peru kunnen we op weg.
Net buiten Amarillo ligt de Cadillac Ranch, hier staan 10 rechtop staande Cadillacs helemaal beschilderd midden in het land, bijzonder om te zien. We vervolgen onze weg over een stukje Old Route 66 naar Tucumcari. In de hoofdstraat zie je nog oude route 66 motels met overal muurschilderingen. 's Avonds schijnt er ook nog neon verlichting te branden bij de motels. Voor de ouderen onder ons, de tv serie Rawhide schijnt hier ook opnames te hebben gehad.
Onderweg naar Tucumcari hebben we Texas verlaten en zijn New Mexico binnengereden bovendien hebben we weer een uurtje extra er in gekregen. Het verschil met Nederland is bij ons nu 8 uur vroeger, als jullie opstaan gaan wij slapen.
De volgende stop en overnachtingsplek is Santa Rosa, ook een route 66 plaatsje. Er is hier een auto museum met wel 30 oude auto's(wouw) was wel grappig maar niet acht spectaculair. Misschien waren onze verwachtingen te hoog. Hierna naar the Blue Hole, een natuurlijke bron met super helder water.
Hierna slaan we ons camp op en hopen nog even in de zon te zitten.