eens-opreis.reismee.nl

Dag 21 Colorado Springs naar Denver

Het heeft aardig geregend vannacht, maar het voordeel is dat het niet is gaan vriezen. Als we opstaan schijnt gelukkig het zonnetje en we kijken naar de prachtige top van de 4300 meter hoge Pikes Peak. Gisteren in de Garden of Gods hebben we niet gezien dat er zo veel sneeuw op lag, een prachtig gezicht.
Het rv park waar we staan is een stads camping dus je staat redelijk dicht op elkaar, maar ze hebben er prachtig sanitair. Van alle sanitaire gebouwen die we afgelopen weken hebben gezien was dit wel een hele mooie.
Vandaag is de laatste echte reisdag naar Denver. Het plan is om 2 dagen net buiten Denver te verblijven om dan met de bus Denver op maandag te gaan verkennen. Dinsdagochtend moeten we dan de camper inleveren.
We hadden in een ander reisverhaal gelezen dat er ergens een RV park was welke een busstop voor de deur heeft, dat is natuurlijk reuze handig. Dus er maar even een mailtje aan gewaagd om te kunnen bespreken. Helaas vanmorgen kwam de mail dat het vol was, alleen een kleine Rv kunnen ze nog kwijt, en nee die hebben we niet. Even later komt er toch nog een mail dat we toch mogen komen, ze zijn wel dicht op zondag maar ze hangt een brief met onze naam erop en een envelop met de badhuis sleutel. Ben benieuwd of het gaat werken.
Maar eerst op weg naar de United Air Force Academy. Op deze militaire school worden alle luchtmacht militairen uit heel Amerika opgeleid. Het terrein van deze Academy is opengesteld voor toeristen en er komen dan ook meer dan 1 miljoen mensen per jaar. De trekpleister is de Air Force Academy Chanel, een gebedshuis waar meerdere religies elk hun eigen ruimte hebben. Het is een heel bijzonder gebouw om te zien. Het gebouw bestaat uit 17 spitse punten van 45 meter hoog, die staan opgesteld als een groep gevechtsvliegtuigen die samen de lucht in gaan. Het is een indrukwekkend gezicht, maar ook de binnenkant van de Protestanten ruimte is prachtig om te zien.
Hierna zetten we koers naar Denver, en waar alle mensen vandaan komen ik weet het niet maar het was hartstikke druk. Dachten we dat Houston erg was om te rijden, nou Denver kan er ook wat van. Zes banen naast elkaar, auto's overal dan wordt het toch een beetje onoverzichtelijk met zo'n bakbeest. Gelukkig hebben we het weer zonder kleerscheuren volbracht en inderdaad hing er bij het RV park een envelop met onze naam en sleutel erin ! Dat valt dan toch weer niet tegen.
Morgen maar even vragen hoe we in Denver komen en dan zal er 's avonds ook ingepakt moeten worden. Eerst morgen maar even Denver gaan bezoeken.