eens-opreis.reismee.nl

Van Tulare naar Groveland en Yosemite NP

Maandag 24 september, bestemming Groveland. Ik schrijf maar even de datum want wij zijn de dagen een beetje kwijt, ook al omdat het hier 9 uur vroeger is dan in Nederland. Als wij hier aan de dag beginnen is die in Nederland al bijna voorbij. Wij willen ook iedereen even bedanken voor alle reacties, echt leuk om te lezen. Hopelijk heeft Dominic intussen van zijn ontbijtje kunnen genieten, heeft Irene haar klas iets bij kunnen brengen over Sequoia's en nee Ancila, Edwin heet geen Verstappen al doet hij soms wel alsof (ha ha) en Petra, ja privacy hoezo ? Echt humor toch? Fijn om te lezen dat Merceline ook met ons meereist en ook Leny & Hans en onze WR zijn van de partij. Maar natuurlijk ook alle anderen die geen reactie hebben gegeven, hartstikke leuk dat jullie mee lezen.

Maar dan over tot de orde van de dag. Vandaag dus richting Yosemite NP. Een aardige rit, nog niet een zo qua kilometers, maar wel qua tijd. Het laatste stuk in het park is allemaal bochten, alweer ja, maar wat een prachtig NP is dit toch. We zijn hier in 2014 geweest maar het blijft gewoon prachtig. De vallei van Yosemite is door een gletsjer gevormd met aan de ene kant een 670 meter hoge rots, Half Dome en aan de andere kant El Capitan, een 900 metershoog blok graniet.
Bij binnenkomst zie je wel wat de gigantische bosbranden van afgelopen maanden hebben aangericht. De hoofdbestemming van vandaag is Glacier Point, een prachtige rit daar naartoe en een spectaculair uitzicht over Yosemite Valley. Je blijft kijken, genieten en foto's maken. Je bevindt je op 2199 meter boven de zeespiegel en 975 meter boven de bodem van de Valley.
In het vervolg van onze tocht stoppen we op talloze mooie plekken om van de uitzichten te genieten. Uiteindelijk komen we in Groveland aan, een 1/2 uurtje buiten Yosemite NP. We verblijven op de Sugar Pine Ranch, leuke aparte huisjes met een ontzettende aardige eigenaresse. Ons huisje is echt knus en we hebben zelfs een balkon waar we kunnen zitten. Hier houden we het wel uit de komende dagen.
De volgende ochtend, dinsdag, een ontbijtje op het terras en weer op weg naar het park. We hebben hier 2 hele dagen gepland en ook de volgende verplaatsing gaat door een deel van het park.
Vandaag, dinsdag dus, richting de vallei, het toeristische gedeelte, maar voor we daar komen zien we alweer mooie plekjes om te stoppen en te genieten. We hebben besloten om de Bridalveil Fall trial te lopen, niet heel erg ver, maar ook niet heel veel water ( ha ha) bijna alle watervallen zijn zo droog als..., ja als wat eigenlijk ? Daarna El Capital op de foto gezet en vervolgens naar de village gereden waar het steendruk was. De village is de plek waar de eetschuren zijn en de winkel voor iedereen die in het park verblijft, wat een drukte ! En dan is het nog niet eens hoogseizoen. Ik had het al over El Capital, dit is de grootste granieten monoliet ter wereld en is dominant te zien in het westelijke deel van de Valley. Het andere markante herkenningspunt is de Half Dome, een als, gladde halve koepel uitziende rots.
Na alle indrukken van vandaag rijden we weer richting onze pittoreske huisje. Nog even spulletjes gekocht die we in het woonhuis in de koelkast mogen zetten en dan nog even bij het zwembad van de laatste zonnestralen genieten. Jammer dat het hier al zo vroeg donker wordt, maar dan hebben we altijd ons balkonnetje nog !
Foto's van Sequoia en Yosemite zijn inmiddels ook geplaatst !

Anita

Sjonge jonge wat een mooie plaatjes! Echt fantastisch. En jullie huisje. Inderdaad super schattig. Lekker genieten daar!