eens-opreis.reismee.nl

Yosemite

Vandaag, woensdag, gaan we richting de Lower Yosemite Fall om daar een beetje te wandelen. We wisten van de vorige keer dat het dicht in de buurt van shuttlebusstop 6 moest zijn, dus daar de auto geparkeerd en een stuk gelopen. Bij het pad naar de waterval aangekomen wijst niets op een herkenningspunt van 4 jaar geleden. Toch maar door gelopen naar de waterval, maar helaas......... geen druppel water !

Gisteren was niet veel water, maar daar kon je nog over de rotsen klimmen om dichterbij te komen, maar dit was echt nul komma zip water. Ik hoor nu natuurlijk al mensen denken, over de rotsen klimmen ? daar had je toch wat van te zeggen op Moro Rock ? Is waar, maar hier stond geen bord dat het niet mocht (ha ha) en het was niet glad. Wel verrekte lastig, omhoog klauteren gaat nog wel, maar je moet ook nog eens terug. Gelukkig zonder kleerscheuren overleefd. Maar goed dat was bij de ' waterval' dus niet nodig.

Op maar naar een volgende die wel water zou geven, ik had trouwens bij die Bridal waterval gewoon een slang bovenaan gelegd, wie zie dat nou ? De Vernall Fall geeft wel water en daar kunnen we de Vernal Fall Mist Trail doen, de naam verklapt het al, er is zo veel water dat het een mistgordijn geeft. En wat schetst onze verbazing, dit is de waterval die we in eerste instantie bedoelden, busstop 16 ! (Klinkt als)
We gaan op pad, maar wat een steile klim is, gelukkig zijn we niet de enige die tussendoor heel veel 'foto-stops' maken. De vorige keer werden we halverwege al kletsnat van de mist, maar daar was nu weinig van over. We klauteren weer over ritsen om een paar mooie kiekjes te schieten en moeten dan dat steile pad weer naar beneden. Ook dat is een behoorlijke uitdaging, want je kuiten staan continu onder hoogspanning. Uiteindelijk na een prachtige tocht komen we versleten aan bij de auto. De bedoeling was om het deze afgelopen 2 dagen rustig aan te doen, maar helaas, weer niet gelukt. Onderweg naar ons huisje nog even lekker gegeten bij de plaatselijke Mexicaan en ons verblijf hier zit er weer op. Morgenochtend gaan we het hogerop zoeken, we rijden over de Tioga Pass naar Lake South Tahoe. De Tioga Pass is één van de hoogste, toegankelijke wegen voor auto's in Amerika.
Tot later !

buur vrouw

wat een mooie verhalen allemaaldat word weer een prachtig foto boek nog een fijne reis gr

Merceline

Genoten van jullie belevenissen. Op naar de volgende ????

Anja en Dominic.

Hoi geweldige acties hoor een beetje bewegen doet een mens goed en dan kan je weer een extra pancake nemen.
Is het nog steeds zo warm, het ziet er schitterend uit!