eens-opreis.reismee.nl

Groveland naar South Lake Tahoe

Vandaag, donderdag, verlaten we ons knusse huisje op de Sugar Pine Ranch. Onze route zal over de Tioga Road gaan, weer een prachtige bochtige weg met magnifieke uitzichtpunten.

Zoals gisteren al gezegd, we stijgen tot grote hoogte. Het hoogste punt van deze weg ligt op 9945 ft, 3031 meter. Onderweg komen we langs Tenaya Lake, een prachtig meer wat als één van de mooiste van de Sierra wordt beschouwd. We passeren nog Tioga Lake en Mono Lake, de laatste is een zoutmeer welke bekend staat om zijn grillig gevormde zoutpilaren. Het zout gehalte In het meer is met zijn 7,5 % ruim 2 x zo hoog als zeewater.

Uiteindelijk komen we in South Lake Tahoe aan bij ons hotel. Ons wacht een aardige verrassing, we krijgen een free upgrade ! En wat voor één, een rustig gelegen ruime kamer met jacuzzi ! Heerlijk.
South Lake Tahoe is een vrij drukke plek, in de zomer omdat het meer fantastische watersport mogelijkheden bied en in de winter is het een ski-oord. Er is volop leven op straat dus hebben we lekker op een terras met muziek gegeten. Maarrrrrrr..... als de zon onder is wordt het toch wat frisjes, 's nachts is de temp gezakt tot 2 graden !

De volgende ochtend begint dan ook best koud. Op pad met een truitje zijn we toch lang niet gewend geweest. Vandaag staat een route langs het meer gepland en af en toe een leuke trail lopen. Beetje rustig aan doen vandaag. Het meer is prachtig en ook hier weer mooie uitzichten, in het D.L.Bliss state park lopen we eerst een korte ' Balanced Rock' trail en als we bij de auto nog iets drinken zien we een vos in volle vaart oversteken ! Beren hebben we helaas niet gezien, maar je wordt overal gewaarschuwd. Op de campground staan ook overal beer-proved containers om al je geurende spullen in te doen als je daar overnacht. Zelfs op de lucht van tandpasta of deodorant komen ze af.
Daarna lopen we de lighthouse trail. Er schijnt een hele oude vuurtoren te staan, maar waar ?? Wij hebben hem niet gevonden, en duurde onze trail veel langer dan op het kaartje (ha ha)
Hierna weer richting ons hotel om lekker te eten en de reis voor morgen voor te bereiden. De komende 3 dagen staat San Francisco op het programma. Helaas komt er een lage druk gebied aan voor de kust, dus is het voorlopig gedaan met het mooie, warme weer.

Jacqueline

Dus volgende keer wel tanden poetsen als jullie een beer willen zien én met deo een nog grotere kans??????

Sylvia

@Jacq goeie tip, de wasbeer was geen probleem, zie app ?

Miranda

Ook, nu snap ik het, jullie zijn bezig met een grote speurvakantie! Alleen nog niet zo succesvol ;);).
Geen waterval, beer of vuurtoren te vinden. Gelukkig hebben jullie het zo te lezen goed naar jullie zin, veel plezier in San Fransisco!