eens-opreis.reismee.nl

San Francisco

Vandaag dag 2 in San Francisco, wij zijn wel van mening dat 2 dagen veel te kort is om hier alles te bekijken, maar aangezien hier de ms Volendam ligt van de Holland America Lijn gaan we hier vast nog wel eens komen(ha ha)

We hebben de heuvels van gisteren nog aardig in de benen zitten dus houden we het een beetje rustig. Om 13.30 hebben we de boot naar Alcatraz ( The Rock) de bekende gevangenis voor de kust van SF. Ligt trouwens maar 2,5 km van de stad, maar ontsnappen was lastig door het koude water en de sterke stroming. Een beetje jammer is dat sept/okt het vliegen seizoen is, en vliegen zijn er , mijn hemel. Er worden in de wachtruimte al waaiers uitgedeeld om de vliegen van je lijf te houden en als je dan denkt dat ze weggaan als je vaart, no way !
Normaal zijn er veel vogels op Alcatraz, maar op het moment dat deze de Rock verlaten blijven de vliegen achter, en dat is dus nu.(snif snif)

We hebben een audio tour en het is interessant om een kijkje te nemen hoe het leven hier op The Rock was. De gevangen konden dagelijks SF zien liggen en werden dus pijnlijk herinnerd aan wat ze kwijt waren. Natuurlijk waren er ontsnappingspogingen maar er is nooit bekend geworden of er één echt geslaagd is geweest. Want wanneer is je poging geslaagd ? Als je daar wegkomt en alsnog verdrinkt of als je echt een nieuw leven op kan bouwen buiten The Rock. Voor sommige gold het eerste voor andere het laatste.
Door deze kennismaking met Alcatraz gaan we de film 'Escape from Alcatraz' nog wel eens bekijken omdat je nu de situatie op The Rock kent en de omgeving herkenbaar is geworden.

Al met al een interessante middag. Gelukkig is de regen uitgebleven, maar door de wind is het wel behoorlijk fris geworden, truitjes aan dus. Morgen weer verkassen en dan begint onze tocht langs de Highway 1 helemaal langs de kust tot Los Angeles. We houden jullie op de hoogte. Hopelijk komen we onderweg nog een Starbucks tegen met snelle WiFi voor foto's.

Merceline

Lieve Syl,
Wederom genoten van je belevenissen daarginds.
Goede schrijfster!!!