eens-opreis.reismee.nl

Van San Francisco naar Monterey

We trekken weer verder via de Highway 1 naar Monterey. De 1?? loopt grotendeels langs de kust en kun je genieten van spectaculaire rotspartijen en mooie uitzichten. We gaan het zien, voorwaarde is wel dat het goed weer is en of dat gaat lukken ....... we zetten eerst koers naar Silicon Valley. In dat gebied zitten allerlei grote bedrijven zoals YouTube, Google, Gopro en natuurlijk Apple !

We komen als eerste aan op het bekende adres van Apple, Infinite Loop 1. Daar is een store, waar ze ook t-shirts verkopen ! Jammer hoor niet de juiste maat(snif) gelukkig verwijst de dame ons naar het visitor centrum, daar hebben ze nog meer shirts ( yehhhh, niet voor mij hoor)

Het gebouw is indrukwekkend en wat nog grappiger was is dat ze een model op schaal hebben staan en als je hier met een IPad langs gaat zie je hoe het er van binnen uitziet ! Echt cool, je kunt zelfs het dak optillen en zien hoe ze in de gym aan het sporten zijn. Ja Apple heeft het goed voor elkaar voor zijn werknemers. Buiten hebben ze ook sportvelden waar ze gebruik van kunnen maken.
Gelukkig heeft Ed bij deze store nog wel een shirt kunnen scoren en een mooi leren hoesje voor de telefoon. En nog een voordeel..... supersnelle WiFi, dus alle foto's kuen plaatsen.

Hierna op weg naar de Highway, richting Santa Cruz Beach boardwalk. Dit is het oudste pretpark van California. Helaas is het weer naar somber omgeslagen en zien we van de mooie kustlijnen niet veel. En buiten dat het weer niet meewerkt, is ook het park alleen nog maar in het weekend open, het is duidelijk laagseizoen geworden. Na toch even rond gelopen te hebben zetten we onze mistige tocht voort. Uiteindelijk belanden we in Monterey waar we ons hotel hebben voor 2 nachten.

De dag van woensdag begint met heel veel regen, geslapen hebben we ook niet veel want het hotel staat op een hoek van 3 wegen en dat gaat heel de nacht door. Wij hadden niet gedacht dat er zo veel woon werk verkeer door dit stadje zou scheuren.

Rond de klok van 10 wordt het droog en gaan de de 17 mile scenic route rijden in de hoop dat het droog blijft. De route loopt langs verschillende mooie punten, maar ja die zijn een stuk mooier als er een lekker zonnetje bij schijnt. Onderweg zien we veel vogels, zeeleeuwen en zelfs in de verte een aantal walvissen! Al met al wel een leuke route om te rijden en gelukkig bleef het op een paar spetters na droog.

Later in de middag lopen we nog naar Fishermens warff, waar we uiteindelijk toch een plensbui op de kop krijgen. In de zomermaanden zal Monterey een drukke toeristische plek zijn, maar nu is het er redelijk rustig, alhoewel ons hotel wel helemaal volgeboekt is.
Morgen verlaten we Monterey en vervolgen we onze weg langs de 1??

Irene Vos

Fijn om weer te lezen dat alles goed met jullie gaat. Ik ga duimen voor beter weer. Hier is het ook af en aan met het weer maar... we krijgen weer 2 mooie dagen volgens de voorspellingen. Dus ik hoop bij jullie ook. Geniet van de mooie kustlijn maar inderdaad deze is veel mooier met zon weet ik uit ervaring.

Anja en Dominic.

Alleen maar een shirt, was het geen tijd voor een nieuwe IPad?
We hopen dat de voorspelling uitkomt en het zonnetje bij jullie blijft.

Yvon

Leuk reisverslag so far....en sommige dingen herkenbaar! Genieten hoor??

Jacqueline

Silicon valley lijkt me wel supergaaf. Zijn jullie ook bij de andere bedrijven geweest?