eens-opreis.reismee.nl

Van El Monte via Big Bear Lake naar Palm Dessert

Na een kort nachtje en een mooie podiumplek voor Max gaan we op weg naar Big Bear Lake. Vandaag stijgen we weer tot grote hoogte (zo'n 2470 m) maar qua temperatuur zakken we tot historische laagte. De weg is prachtig, lekker bochtig dus stuurmanskunst is weer vereist.

Zoals gezegd, we klimmen weer aardig dus de temp zakt ziender ogen.Het is niet zo heel ver rijden dus zijn we lekker vroeg in het plaatsje. Als eerste maken we toch maar een stop om een lange broek en een truitje aan te trekken, we zitten op 10 graden !
Wij dachten eigenlijk een rustig plaatsje te treffen, maar het was er heel gezellig druk. Er zijn namelijk Oktoberfesten en we zien dan ook aardig wat lederhösen. Ook mensen uit de omgeving gaan hier kennelijk op zondag naar toe om een beetje te ontspannen. Het is ook een prachtige omgeving zo aan het meer. In de winter is dit een druk bezocht ski-oord. Ons hotel is een prachtige kamer, heerlijk rustig en uitzicht op het meer.
Na ons geïnstalleerd te hebben lopen we terug om een hapje te eten en het is nog steeds gezellig druk, tegen de schemering ontsteken ze alle vuurkorven op straat, een beetje vervroegde Kerstsfeer zeg maar. Big Bear Lake heeft ons positief verrast.

Vandaag, maandag, gaan we op weg naar Palm Dessert onze laatste stop voor we weer naar Las Vegas vertrekken. Als we opstaan is de temperatuur 1 graad, maar we besluiten toch in onze korte broek te vertrekken, we gaan immers weer naar 28 graden. Oké het inladen van de auto was het een beetje frisjes, en bij het inleveren van de sleutel keek men een beetje raar (hoezo ?) maar we gaan op weg in korte broek.

Wederom via een scenic route komen we uiteindelijk weer in warmere oorden. Onderweg staat een stop bij een outlet gepland waar we nog wat inkopen hebben kunnen scoren en daarna rijden we door naar Palm Springs. Niet onze overnachtingsplek, want dat is Palm Dessert, maar in Springs hebben ze de Palm Spring Aerial Tramway. Een kabelbaan die je van 800 m naar 2600 m brengt. Terwijl je geniet van het prachtige uitzicht draait de vloer onder je zodat je een perfect 360 graden zicht hebt zonder je te verplaatsen. Werkelijk prachtig. Boven gekomen was het inderdaad wel fris,maar de zon deed goed zijn werk dus ons dunne truitje was voldoende. ( er waren erbij die dachten dat ze naar de Noordpool gingen! )

Na deze prachtige ervaring gaan we op weg naar ons hotel in Palm Dessert waar we een giga kamer hebben. Morgen staat Joshua tree op het programma en dan is het gedaan met de pret.

Petra

Korte broek bij 1 graden ..haha...rare Hollanders hebben ze vast gedacht ?
Maar klinkt allemaal geweldig. Have fun!