eens-opreis.reismee.nl

Aangekomen in Fort Lauderdale

We zijn er, maar wat een reisdag was dat, pffff. Zoals als gezegd was het inchecken een fluitje van een cent. Vliegtuig vertrok 40 minuten later omdat er iemand te laat was en dan moet je weer achteraan bij de opstijgbaan aansluiten. En dan kan de reis beginnen, maar ruim 10 uur in zo’n vliegend gevaarte, het is toch niet zo mijn ding. Het toestel was lang niet vol, maar uitgerekend onze rij had natuurlijk 4 stoelen bezet, beetje jammer maar helaas. . In Houston aangekomen hadden we een overstap tijd van 4 uur. De andere optie bij het boeken was een overstap tijd van 1 uur20 minuten en dat is heel krap, zeker als je dan al 20 min later aankomt. Die stress hebben we 1 keer gehad om te moeten rennen, dat proberen we in het vervolg te vermijden. Oké 4 uur is misschien wel een beetje veel, zeker als er dan ook nog eens een vertraging is van 1 uur van de aankomende vlucht. Uiteindelijk om 19.45 vertrokken, 2.45 uur Nederlandse tijd, om precies net voor middernacht in het hotel aan te komen. Op dat tijdstip(6.00) ging in Nederland bij sommige alweer de wekker om aan de nieuwe werkweek te beginnen. Wij waren dodelijk vermoeid en waren blij om ons bed in te rollen. Nou ja dat was de bedoeling, maar voor onze kamer stond een droog apparaat wat vreselijk veel herrie maakte. Dus maar even terug naar de receptie met ons duffe hoofd en met duizend excuses dat dit niet had mogen gebeuren kregen we een heel mooie suite aangeboden. Oké daarvoor willen we midden in de nacht onze spullen wel even verhuizen en dan……. is het dan toch gelukt om ons bed in te rollen.

Na een nachtje slapen ben je natuurlijk toch wel weer keivroeg wakker, zo veel tijdsverschil is toch altijd weer even wennen. We gaan lekker rustig langs de boulevard lopen, Starbucks koffie drinken, shopjes kijken en ja natuurlijk Ed weer iets kopen.

Vanavond gaan we proberen bij onze vetrouwde Gilbert’s burger iets te eten. Altijd als we in FL zijn gaan we hier heen, deze mensen maken de beste burgers van USA en winnen daarvoor prijzen mee.

De weersverwachting is nog wel een dingetje voor de komende dagen. Vandaag is het prachtig weer, maar heel veel wind. Er is een subtropische storm in aantocht, Nicole. Zij kan voor onstabiel weer gaan zorgen. Vanuit Sint Maarten, waar wij onze wereldreiziger gaan bezoeken, hebben we al gehoord dat Nicole daar vertrokken is. De vaste lezers kennen de wereldreiziger, voor de nieuwe lezers, zij is ons ex-volleybalmaatje en ex-collega. Zij heeft over de wereld rondgezworven en heeft nu al weer een tijdje haar plek op Sint Maarten gevonden. Dit eiland is onze eerste stop plek met de cruise dus dat is super leuk om elkaar daar te ontmoeten ook al is het maar voor een paar uur.

Maar even terug naar het weer…… ons vertrek kan dus weleens een bumpie ride worden. Als we sowieso gaan vertrekken, we hebben namelijk geen idee wat cruise maatschappijen in zo’n geval doen. We gaan het zien wat het wordt en wanneer we er iets van horen.

Voor vandaag was dit het weer even, morgen naar de Gallaria Mall om te kijken of we nog een gala jurk kunnen scoren.

Petra

Doe de groetjes op sint Maarten (volgens mij volgt zij jullie ook ?)
Hopelijk gaan jullie gewoon vertrekken, ondanks orkaan Nicole..

Jacqueline

Dank je wel @Petra? zo leuk om elkaar op Sint Maarten te zien.

Lydia

Oei lange trip zo!! Maar rennen en stress is ook niet fijn! Fijn dat jullie een andere kamer toegewezen kregen netjes opgelost en Yammie die burgers klinken goed ? Duim mee dat jullie kunnen vertrekken en een niet al te stormachtige tocht hebben en even bij onze wereldreiziger op bezoek kunnen! ??

Jacqueline

Ik ben heel gewoon gebleven hoor Syl. Galajurk is echt niet nodig???????????????

Lydia

???haha Jacq???

Marian

Duimen dat jullie geen last hebben van de storm. Veel plezier en groeten voor Jacq.

Dank je @Marian?