eens-opreis.reismee.nl

Fort Lauderdale dag 2

Gisterenavond weer een heerlijke burger gegeten bij Gilbert’s. Maar voordat we daar waren moesten we een behoorlijke tijd schuilen voor de giga regenbuien. We stonden voor een grote supermarkt waar het kneiter druk was met mensen die allemaal water en voedsel aan het inslaan waren.

We hebben de eigenaresse van Gilbert’s nog even gesproken over de lockdown, maar zij waren heel ‘lucky’ ze zijn uiteindelijk maar 1,5 week gesloten geweest en de mensen die normaal naar andere oorden vertrokken bleven nu in Fort Lauderdale en bezorgden haar aardige clandizie. Bovendien kregen zijn van de regering 200.000 dollar om de zaak overeind te houden. Gelukkig dus nog steeds de plek om een goede burger te eten.

Dinsdag zijn we naar de Galleria gelopen, het weer was lekker maar tegen 12 uur werd de wind behoorlijk hard. Een tochtje van 7 km langs het strand geeft door het zandstralen toch mooi een gratis huidpeeling. De terugtocht hadden we de wind in de rug dus voelde je dat niet zo. Een nieuwe gala jurk scoren is helaas niet gelukt. Onderweg kregen we trouwens een minder bericht.

Kennen jullie het verhaal van dat stel dat eindelijk weer een cruise in de Caribbean gingen doen ? ……inderdaad… ze gingen niet, althans voorlopig niet.

In het bericht van de HAL stond dat Port Everglades gesloten is vanaf vanmiddag en dat de ms Rotterdam en de ms Eurodam morgenochtend (woensdag) dus niet kunnen aanmeren. Dat betekend dus voor deze passagiers dat zij een dagje langer op het schip verblijven. Voor ons betekend dat dus dat er woensdag geen schip is en dat we een nachtje bij moeten boeken in het hotel. De planning is nu dat er donderdag vanaf 14 uur ingescheept kan gaan worden maar mensen die nog moeten vliegen wordt geadviseerd om niet voor 19 uur aan te komen. Wij denken dat, als er vertrokken wordt dit pas heel laat in de avond is of misschien wel pas vrijdagochtend. Het is balen, maar ja de natuur is onvoorspelbaar. Nicole is sowieso onvoorspelbaar en het is ook totaal ongewoon dat deze subtropische storm nu ontstaat.

Het jammere is dat, als we ooit gaan vertrekken, we Sint Maarten waarschijnlijk niet aan gaan doen. Zit ik toch met 10 buizen Nespresso koffie en een draadloze oplader in mijn koffer die ik niet kwijt kan en Jacq heeft geen koffie om te drinken.

Gelukkig kunnen we wel in onze kamer verblijven en we gaan het zien wat het gaat worden.

We houden jullie op de hoogte.

Yvon

Hoop dan maar op een vertrek donderdag en geniet nog maar van een xtra landdag……en nog een keer zo’n heerlijke burger?