eens-opreis.reismee.nl

Hoe nu verder ?

Ja dat is de grote vraag, alles blijft onzeker. Vanaf de HAL hebben we verder geen mail meer gekregen, maar in een app waarin onze reis beschreven staat vonden wij al wel enige wijzigingen. Ook zien wij op de website van Port Everglades dat ze verwachten dat de Eurodam en de Rotterdam donderdagochtend weer binnen kunnen varen. Alles uiteraard afhankelijk hoe Nicole zich ontwikkeld.

Gelukkig blijkt dat het in Fort Lauderdale wel mee valt als je dit vergelijkt met steden iets verder naar boven. Dat zijn ook de gebieden die pas nog te maken hadden met orkaan Ian. Hier regent het vandaag zowat heel de dag en straten staan blank. De Starbucks en ook wel andere winkels gaan toch eerder dicht vanwege het weer. Vanavond zou Nicole, die intussen geen tropische storm meer is maar een orkaan categorie 1, aan land moeten komen.

De beide schepen die nu nog op zee zijn hebben weinig last van het weer. De Rotterdam vaart langzaam voor de kust van Cuba en heeft daar zelfs 7 vluchtelingen op een bootje gered.

Nu is het dus afwachten of we morgenochtend bericht krijgen van de HAL of we aan boord kunnen en zo ja hoe laat. Als we de app mogen geloven zouden we dan om 22.22 uur vertrekken en gaan we richting Sint Maarten ! Onze 2e stop St.Lucia is nu geschrapt en komen we op zondag op St. Maarten, hierna zou onze route weer gewoon moeten zijn.

Update vers van de pers…. Wij krijgen vanuit St Maarten het bericht dat de Rotterdam daar om 7 uur aankomt en om 14 uur weer vertrekt. Dat wordt dan dus een flits bezoek, maar lang genoeg om koffie en een oplader te droppen (ha ha)

Morgen horen jullie of we echt vertrokken zijn!

Voor nu duimen wij dat de inpact van hurricane Nicole vannacht mee gaat vallen voor de gebieden die in de gevaren zone liggen.

Lydia

?

Astrid

Ik ga voor jullie duimen hoor! ??? Wel tof dat er toch nog een stop is op Sint Maarten, dan naar een flitsbezoek, dat is altijd beter dan helemaal niet ?

Anja en Dominic.

Het is alweer een hele belevenis tot nu toe.
Leuk dat jullie alsnog St Maarten aan doen, groetjes aan Jacq en tot lezens!

Jacqueline

Yessss??gelukkig ! Gaan we elkaar toch nog even zien??? zal er zondagochtend om 8u staan ! Fijne dagen op zee en tot snel?☀️