eens-opreis.reismee.nl

Barbados

Vandaag zijn we op Barbados, we doen een tourtje met een stoomtrein en brengen een bezoek aan een suikerplantage en rumdistilleerderij incl proeverij.

Het toerisme is de grootste bron van inkomsten maar daarna komt de suiker. Er zijn daarom nog steeds een aantal suikerplantage op Barbados. Wat ook met de suikerriet te maken heeft is natuurlijk de beroemde Barbados rum. We bezoeken de in 1658 gebouwde St. Nicolas Abbey, één van de nog in bedrijf zijnde plantages. We bekijken de distilleerderij en ook mogen we een glaasje proeven. Hierna hebben we een rondleiding door het huis waar alles bij het oude is gelaten, grappig om te zien.

Op de plantage rijdt tegenwoordig ook weer een toeristische stoomtreintje, stelt niet veel voor maar is leuk om even mee te rijden. Hierna vervolgen we de tour over het eiland en rijden langs de peperdure huizen van Engelse voetballers, de prachtige golfbanen van Tiger Woods en nog vele andere mooie optrekjes.

Al met al een relaxed dagje zonder verrassingen, ook wel eens lekker. Vannacht zetten we koers naar Martinique het volgende eiland in de Carribean wat we bezoeken.

Petra

Ik moest even een paar reisverslagen inhalen ..mijn hemel wat een verrassende reis ⛴️?.
Daar valt mijn vertrokken/gemiste vliegtuig bij in het niet ?.
Jammer joh, dat jullie niet aanmeren bij St. Maarten. Of Jacqueline moet nog aan het roeien zijn ?‍♀️.
Nou..geniet van Barbados en de volgende mooie eilanden ??
Dat Nicole even rust neemt...?

Sylvia

@Petra, dat jouw vakantie niet doorging was net zo balen hoor? je had je er ook op verheugd. En ja Jacq is hard aan het oefenen ??