eens-opreis.reismee.nl

Martinique

Vandaag een dagje Martinique. We hebben geen geplande tour staan maar omdat we hier al 2 x eerder zijn geweest proberen we toch maar een taxibusje te regelen om een beetje over het eiland te crossen. We hebben een busje met 5 Amerikanen en gaan op weg door het groene landschap van Martinique. Het voordeel van zo’n klein busje is dat je veel makkelijker onderweg stopt, zeker met een enthousiaste chauffeur. Het nadeel van Amerikaanse medereizigers is altijd dat ze overal een quick view doen en direct weer door willen, jammer joh…….. wij willen graag ook nog even foto’s nemen. Het eiland heeft een mooi tropisch regenwoud en aan de andere kant ook schitterend mooie stranden. De vulkaan op het eiland is weliswaar slapend, maar het gevaar bestaat nog altijd dat hij uitbarst. Het is geen vulkaan met lava, maar met as en gas. Bij een uitbarsting geeft dat hetzelfde effect als Pompei.

Onderweg ook nog een bezoekje gebracht aan de replica van de Sacre Coeur, die ze ooit in 3 jaar tijd gebouwd hebben. Hierna nog een kort bezoekje aan een rum fabriekje, waarbij de rum van Martinique de beste is van de Carribean, net zoals ze dat op Barbados vinden.

Hierna zetten we weer koers naar het schip en hebben we een mooie indruk van het eiland gekregen.

Bij het wegvaren duurde het vrij lang voordat de loopplank werd binnengehaald en ook werd er al getoeterd voor vertrek. Meestal zijn er dan mensen te laat, dus wij op de uitkijk staan of er inderdaad mensen het schip zouden missen, zou wel weer een leuke verrassing zijn geweest (haha). Maar nee hoor, iedereen was aan boord en konden we vertrekken op weg naar Sint Kitts.

Lydia

Nou dat had er ook nog wel bij gekund ja… mensen die het schip missen… echte verrassingscruise maak jij er van!!
Maar de rum hier ook geproefd? Welke is beter? Was er nog veel veranderd vergeleken met de vorige keer? Of andere dingen nu gezien? Nooit geweten dat ze daar ook een vulkaan hebben.

@Lydia De rum hebben we nu even overgeslagen ? We hebben nu inderdaad andere dingen gedaan en ik heb kennelijk vorige keer ook gemist dat hier een vulkaan is ?? Het is wel grappig dat je sommige dingen ook wel weer herkent van de vorige keer( plekken van wc’s enzo ????)

Anja en Dominic.

Het blijft een spannend boek hoor.
Goede reis verder.