eens-opreis.reismee.nl

St.Kitts

Vandaag zijn we iop St.Kitts aangekomen en hebben een tour met een oude sugartrain gepland. Met de bus rijden we naar het station alwaar we kunnen kiezen tussen beneden zitten, achter een raam of op de bovenverdieping, lekker in de open lucht. Natuurlijk kiezen we daarvoor want dan kun je het makkelijkste foto’s maken. Er zijn 5 wagons met ieder ook een bar en nadat de trein in beweging is gekomen krijgen we de eerste rumpunch al aangeboden. Let wel…… het is 9.15 ! Aan de sk geen gebrek deze reis dat moet gezegd, als je wilt rol je vanzelf de trein uit.

Als je denkt een rustig ritje te hebben en mooie foto’s te kunnen maken, dan kom je bedrogen uit. De trein schommelt nog erger dan het schip en het is dan ook maar de vraag of de steady shot van het fototoestel sterk genoeg is om er nog een beetje fatsoenlijke foto’s mee te maken.

Als schuddend rijden we een mooie rit langs de oostkust. Deze smal spoortrein werd gebouwd tussen 1912 en 1925 om het suikerriet van de plantages naar de fabriek in de hoofdstad Basseterre te vervoeren. Op 31 juli 2005 reed de trein voor het laatst in dienst van de suikerfabriek, hierna is de trein behouden om met deze mooi scenic tour het eiland te kunnen verkennen.

Na een 1,5 uur durende rit hebben we een mooie indruk van het eiland en kunnen we, na nog even rondgewandeld te hebben weer terug naar het schip.

Naast ons ligt een Celebrity schip, wat blijkbaar morgen naar St. Maarten vaart. Helaas is het meegeven van pakketje niet toegestaan. Wel jammer, maar ik snap het wel, je zou mij moeten geloven op mijn blauwe ogen, en die heb ik niet eens, dat er geen verboden waar in zit. Dat risico gaan ze niet nemen.

Om 16.30 is het de bedoeling dat we vetrekken, maar er wordt een hut nummer omgeroepen of die zich willen melden………. Zouden we het dan toch meemaken dat we iemand achterlaten ?? En ja hoor even laten komen er 2 op het dooie gemakkie aanwandelen, nou ja zeg maar één van de 2 waggelend. De rum was waarschijnlijk erg lekker geweest ??

Morgen brengen we een bezoek aan St.Thomas, niks speciaals op het programma dus we zien wel. Beetje jammer is dat we er met 3 andere schepen liggen dus dat er zo’n maximaal 19.000 man effe aan wal komen. Naar mijn idee en beetje te veel van het goede.

Voor nu slaap lekker voor ons en jullie gezond weer op.

Petra

Lijkt wel een rumcruise ?, nouja kan erger...
Heeeeel begrijpelijk dat ze geen pakketje voor jou willen meenemen.
Misschien kan je straks Brocacef overhalen om de nespresso etc bij Jacq te bezorgen ? samen met hun bestelling. ?

Op naar de volgende 'halte'...

Astrid

Wat heerlijk al die mooie eilanden bezoeken. Onder het genot van een glaasje rum ???.
En wat een mooie foto’s, krijg gelijk zin om ook te gaan ?. Gelukkig even geen gekke verrassing onderweg, dus volop genieten.

@Petra. Dat van Brocacef is een goed idee, ik ga eens kijken wat we kunnen doen ??
@Astrid. Foto’s werken aanstekelijk zeker als ik hoor dat het zo koud gaat worden in NL