eens-opreis.reismee.nl

St.Thomas

Vandaag onze stop op St.Thomas, ook een eiland waar we al eerder geweest zijn. In 2014 hebben we hier voet aan wal gezet maar in veel mindere weersomstandigheden dan nu. Toen hadden we bewolking en af en toe een plensbui, nu schijnt de zon alhoewel ze wel een kans van regen opgeven.

We willen wel weer met een open truck een tourtje doen, en op het moment dat je de poort door gaat wordt er gelijk aan je getrokken om een tour te doen. We worden naar een truck gebracht waar al een aantal mensen in zitten dus vertrek zal spoedig zijn, dat dachten we tenminste ? Helaas wilde de baas zijn truck helemaal vol hebben en het ronselen van mensen lukte niet heel erg. Sommige mensen zaten al 40 minuten te wachten in de truck en dreigden dan ook uit te stappen als het nog lang ging duren. Ook de chauffeur maande de baas tot haast omdat die ook wel zal aankomen dat de truck over 5 minuten weer leeg zou zijn en dan had hij helemaal geen fooi.

Uiteindelijk heeft de chauffeur eieren voor zijn geld gekozen en is vetrokkken, we weten niet of hij nu nog in dienst is bij zijn baas.???? Het ritje ging naar de top van het eiland waar je een prachtig zicht hebt op de haven, en het grote voordeel…… het was niet bewolkt. De volgende stop was ook een mooi uitzichtpunt waar ook een giga touristische shop gevestigd is, met uiteraard weer rum, Cruzan gemaakt op St.Croix. Doordat het nu helder was konden we nu eindelijk zien waarom dit uitzichtpunt zo graag gezien is. De eilanden aan de overkant zoals Tortola en Tobago konden we nu prachtig zien.

Aan het einde van de tour hebben we ons in de town laten afzetten en hebben daar nog even rondgedwaald, hierna terug naar het schip gelopen. Al met al weer een relaxed dagje alhoewel er wel iets minder toeristen hadden mogen zijn. We lagen hier met 3 andere schepen wat dan dus zo’n dikke 10 duizend mensen aan wal betekend, voor het mooi een beetje veel.

Om 22.15 is de Orange-party, een traditie op de HAL schepen om de Nederlandse afkomst te vieren. Heel veel mensen hebben iets van oranje aan, is altijd leuk om te zien. Ze komen dan ook langs met typische Nederlandse dingen zoals oliebollen, bosse bollen, broodje beenham en heel veel Nederlandse crew is dan op de dansvloer te vinden.

Morgen een zeedag en dan komt het einde van de reis al weer in zicht.