eens-opreis.reismee.nl

Amsterdam-Chicago

Momenteel zitten we in de bus om naar de camper ophaalplaats te gaan. Het ritje duurt 2,5 uur, hebben al 45 minuten gehad, dus mooi even de tijd om de dag van gisteren te beschrijven.

Zoals meestal gaan we de middag van te voren naar het v.d. Valk hotel bij Schiphol. Het is gewoon relaxed om je niet druk te hoe en maken of je ‘s ochtends in de file staat ja of nee en daardoor misschien je vlucht mist. Bovendien kan de auto hier al die tijd blijven staan en ga je met de shuttlebus naar het vliegveld. ‘s Avonds eten in het hotel wat altijd goed is, alhoewel ik nog steeds mijn nostalgisch bakje appelmoes met geconfijte kers mis .

De reisdag begint dus om 7.20 met een busritje en om 8.05 uur hebben we alle bagagedrop en douane activiteiten achter de rug. Supersnel dus weer. Even ontbijtje genuttigd en iedereen op de hoogte gesteld dat we weer op reis zijn.

Om iets over 11 vertrekt het United vliegtuig richting Chicago. Er is plek in overvloed, toestel is denk ik voor zeker de helft leeg. Heerlijk, niemand voor je en achter je en wat nog belangrijker is…… geen krijsende kinderen. Je zou bijna gaan denken dat vliegen leuk is (ha ha) Nou leuk is een beetje te veel van het goede, maar het is wel relaxed. Helaas weten we dat het vliegtuig op de terugweg ramvol is dus we genieten er nu maar van.

Na 8,5 uur staan we op Amerikaanse bodem en is het zoeken naar de bus van het hotel. Dat lukt niet helemaal en staan we dus met meerder camper mensen buiten in de kou te wachten. En koud is het best wel 3 graden en een aardig wind. Enfin uiteindelijk hebben we de juiste plek gevonden en zijn we in het hotel aangekomen.

De eerste activiteit is dan even een ontbijtje scoren voor morgenochtend, er is wel ontbijt maar uit ervaring weten we dat dat altijd chaos is. Wij halen gewoon zelf even iets bij de supermarkt. Ook nog even een subway broodje gegeten en dan begint het lichtje toch langzaam uit te gaan. Het tijdsverschil is hier nu 7 uur vroeger. Morgenochtend om 6.15 verzamelen om met de bus mee te gaan en dan gaat het echt beginnen.

En dan zitten we dus nu in die bus, kijkend naar de sneeuw en het druilerige weer. De wegen zijn gelukkig goed te rijden. We gaan zien wat ons zo meteen te wachten staat en met wat voor camper we op pad gaan.