eens-opreis.reismee.nl

Chicago-Middlebury-Peru

Tegen 10 uur komen we aan bij de ophaalplaats. De rekenaars onder ons zeggen nu gelijk, 10 uur ? Maar 6.30 +2,5 uur rijden is toch 9 uur, klopt helamaal, maar onderweg hebben ze ons zo maar weer een uurtje afgenomen waardoor het dus ineens 10 uur is. Dat is ook wel iets waar we rekening moeten houden bij onze route, je kunt zo maar ineens een uur tijdsverschil hebben.

We moesten met zijn allen in de bus blijven zitten en iemand van Road Bear kwam ons een en ander uitleggen over het uitdelen van de campers. Het zou op volgorde van boeking gaan en er werd een lijst met namen opgehangen wanneer je aan de beurt was. Wij gelukkig om 10.40, de laatste waren pas om 13 uur aan de beurt voor het ondertekenen van de paperassen. Nadat dit gedaan was moest je wachten op een mannetje die met jou de camper ging inspecteren en uitleggen hoe het werkt. Per stel duurde dat zeker 15 minuten en liep al gigantisch uit. Gelukkig kwam er op een gegeven moment een dame bij die ons om iets voor 12 mee nam naar de camper. De mensen die voor ons waren hadden allemaal een grote camper gekregen, er stonden trouwens alleen maar grote exemplaren, op ééntje na. En ja hoor die was voor ons. Was natuurlijk wel effe balen in die vorige hadden we zo veel ruimte en hier is alles toch heel veel kleiner. Maar ja we moeten het ermee doen, gelukkkig heeft deze wel een slide-out, een gedeelte wat je naar buiten kunt laten gaan zodat je meer ruimte hebt als je stilstaat.

Er zit gelukkig wel een vast bed is, maar je kunt er niet omheen lopen, dus als je er uit wilt is het klimmen en klauteren en ja we benne ook geen 20 meer hè.

Ook is de camper nog winterized wat wil zeggen dat je geen water kunt gebruiken. In de leidingen zit een soort antivries en ja daar wil je niet je bakkie thee van zetten. Gelukkig kun je wel van het toilet gebruik maken als je lekker ouderwets een emmer water haalt om door te spoelen. Voor ‘s nachts een prima optie, want het is best koud buiten.

Tegen 13 uur gaan we dan op weg naar onze eerste stop….. de Walmart. Hier gaat bijna iedere camperaar naar toe om de RV vol te laten, dus wij ook. Die winkel is zo giga groot dat je er altijd veel te veel tijd doorbrengt.

Ons doel om bij Indianapolis in de buurt te overnachten blijkt te hoog gegrepen, zeker omdat we ook niet weten wat het weer onderweg ons gaat brengen. We besluiten een andere overnachtingsplek te zoeken. Dat valt nog niet mee aangezien vroeg in het seizoen nog niet alles open is. Uiteindelijk komen we bij Honey Bear Hollow RV park in Peru ( zijn we daar ook gelijk geweest haha) Het is er heerlijk rustig, uitgestorven eigenlijk maar dat is prima. Uiterst aardige eigenaren, met gevoel voor humor want; hoe noem je een beer zonder tanden ? …………. Juist… een gummie beer ??

Op plek van bestemming de camper maar een beetje op orde gebracht en een broodje gegeten. Het is nog steeds behoorlijk koud, mede door de gure wind. Hopelijk zijn de dekens warm genoeg en doet de kachel ook zijn werk.

Morgen op pad richting Mammoth Cave. Ben benieuwd of we er komen aangezien we morgen extra kilometers moeten vreten.

Petra

Pas maar op voor die gummieberen ?
Weten jullie vantevoren dat je geen water hebt in de camper of is alles een verrassing ?

@Petra. Wij waren al op de hoogte van de winterized camper. Dus dat was geen verrassing, wel dat het zo lang koud blijft dat ze adviseren om het zo te laten.