eens-opreis.reismee.nl

Van Peru naar Cave City

Bij Honey Bear Hollow was het goed toeven. Giga rustig, hartstikke donker en in de ochtend heel veel fluitende vogels. Matras ligt prima en de dekens waren lekker warm alhoewel we ook wel de kachel aan hebben gehouden. De kussens waren daarentegen vreselijk, je kunt het nauwelijks een kussen noemen.

Even lekker warm gedoucht in het ‘bathhouse’, ontbijtje gegeten en weer op weg. Zoals gisteren al gemeld moeten we aardig wat kilometertjes verstouwen vandaag dus we gaan rap op weg. De eerste stop is dus de Walmart waar we 2 kussens kunnen scoren voor $3,44 per stuk, een hele hap uit ons vakantie budget ?? De volgende stop uiteraard een Starbucks, want die stops houden we iedere vakantie in ere.

En dan is het.. gas erop nou ja tot iets over de max snelheid dan want je wilt niet met de politie te maken krijgen. Ondanks dat je over de max rijdt wordt je aan alle kanten voorbij gesneld, ook door huge vrachtwagens. Soms zit je gewoon in de sandwich omdat je hier ook gewoon rechts mag inhalen.

We rijden vandaag een groot deel over de grote wegen, wat normaal gesproken niet zo ons ding is maar voor vandaag is het even nodig. Gelukkig staat er ook nog een bezoekje aan het Abraham Lincoln Birthplace Monument op de planning en daarvoor moeten we wel een heel stuk binnendoor. We rijden weer door dorpjes met prachtige huizen die bijna allemaal een veranda met schommelstoel hebben staan. Het lijkt soms of je terug gaat in de tijd.

Ik zeg net dat het lijkt of je in de tijd teruggaat, maar vlak voor we bij het monument aankomen zijn we ook echt weer terug gegaan in de tijd. Het kwijtgeraakte uur hebben we weer teruggevonden ! Dat is heel plezierig als je een lange reisden hebt, zo valt het toch een beetje mee.

Bij het Abraham Lincoln Monument staat het minimalistische geboortehuis dan deze voormalige 16e president. Net geboortehuis is in zijn geheel in een monument geplaatst om het te beschermen tegen alle weersomstandigheden. Wij waren net voor sluitingstijd maar de ranger die toezicht hield vertelde zijn verhaal van 25 minuten voor ons in 5 minuten. Wat een enthousiasme en wat een passie had die man. Prachtig om te zien, maar exact om 16.30 moest hij toch echt stoppen.

Onze laatste stop is uiteindelijk na zo’n 500 km op Singing Hills RV park in Cave City waar we vanavond onze kussens gaan uitproberen.

Astrid

Al genoeg beleefd in deze paar dagen. Maar ondanks dat de camper een van de kleinere is, ziet hij er goed uit! Leuke foto’s ook. Hopelijk krijgen jullie geen sneeuw meer maar wat aangenamer weer. ☀️

@Astrid op warmer weer hopen wij zeker ?

Ancila melcherts

Dag lieve vrienden, sinds vandaag ben ik ( logee-loos)! Het was super druk MAAR... erg gezellig!
Nu even wat uitrusten en een inhaalslag maken om te lezen!
Hele fijne tijd!
Stay safe and be carefull!
Xxxx