eens-opreis.reismee.nl

Van Cave City naar Nashville

Cave City is de uitvalsbasis naar Mammoth Cave, het langste grottenstelsel van de wereld wat nu bekend is. Een prachtige historische omgeving. In 2018 hebben wij daar een ondergrondse tour gedaan maar hadden toen geen tijd om het boven de grond te bekijken. Vandaar dat we het vandaag bovengronds houden. Het is echt prachtig daar, jammer genoeg nog steeds behoorlijk koud waardoor ook de lente hier nog op zich laat wachten. Heel af en toe zie je een klein bloempje wat het aandurft om boven de grond te komen maar de rest laat zich nog niet zien. De uitzichten zijn dan ook nog grijs door de kale bomen, een klein beetje meer temperatuur en een zonnetje en het is hier nog mooier.

Na 1,5 uur lopen houden we het voor gezien en stappen we vermoeid weer in onze RV. Het is goed dat we vroeg waren want nu lopen er massa’s mensen rond en wij zijn bijna niemand tegengekomen. De volgende stop is het plaatsje Bowling Green waar het Corvette Museum is en een Historisch railway museum.

Het Corvette Museum staat vol met, uiteraard Corvette’s. De hele geschiedenis van het automerk komt voorbij. Prachtig om te zien, ook de auto’s waar ze race’s mee deden zoals de Indy 500. Ben benieuwd als ze Max in zo’n auto zetten wat die er voor speed uit kan halen ?

Een grappig, nou ja grappig, verhaal is ook dat het hele gebouw op een sinkhole is geplaatst. Wist men natuurlijk niet toen het gebouwd werd maar bleek op het dak van een onbekende grot te zijn gebouwd. In 2014 is er een sinkhole ontstaan waarin 8 Corvette’s zijn verdwenen. Drie van de auto’s konden herstel worden maar de andere 5,hele bijzondere exemplaren, hebben onherstelbare schade opgelopen. Gelukkig gebeurde dit heel vroeg in de ochtend toen er nog geen bezoekers waren. Je zal er maar lopen! Op de grond hadden ze ook de lijnen getekend van de sinkhole. In eerste instantie loop je er gewoon overheen, totdat je leest wat er gebeurd is, dan loop je toch even om ?? als je op internet zoekt naar sinkhole Corvette museum krijg je foto’s te zien.

Er was ook een giga grote shop bij dus uiteraard moest er weer iets gescoord worden. Een shirt en een hoody ( omdat er nog meer koud weer aan komt) met het Corvette logo erop. Op weg naar de uitgang werd net een nieuwe Corvette klaargemaakt voor aflevering morgen, er stonden er 4, ik doe toch iets verkeerd vrees ik.

Hierna richting het treinmuseum, wat we alleen vanaf de buitenkant hebben bewonderd. Was wel grappig om te zien.

Hierna richting Nashville waar we 2 nachten verblijven zodat we morgen een hele dag hier hebben. De reden om deze richting op te gaan was het normaal gesproken warme weer, helaas wordt het in Nashville niet warmer dan 6 graden. Is toch minimaal 12 graden minder dan dat we gerekend hadden.

Op de campground hebben wij al eerder gestaan, ze hebben hier een shuttlebus naar downtown, en weten ook dat er een Cracker Barel is op loopafstand. Dus heerlijk gegeten daar. Morgen wordt het dus een dagje niet rijden.

M&M

Hoop voor jullie dat het weer wat beter wordt

Yvon

Klinkt al weer erg ondernemend allemaal. En hopelijk straks wat hogere temperaturen!