eens-opreis.reismee.nl

Van Nashville naar Tishomingo State Park

Eerst maar eens de propaantank bijvullen. Met die kou gaat het toch best snel en de volgende 2 nachten zijn we, als het goed is, in State Parks waar er mogelijk geen voorzieningen zijn. Bij de buren kon je propaan tanken, dachten we. Helaas was er precies vandaag geen mannetje aanwezig die met propaan om kan gaan ( je mag dit niet zelf doen) op naar de volgende die op ons blaadje stond….. helaas die hadden het niet, misschien bij het tankstation verderop. Jullie begrijpen het al….ook daar niet. Dan maar doorrijden en onderweg iets zoeken, wat uiteindelijk gelukt is. Effe een snelle stop bij de Walmart en dan kunnen we aan de Natchez Parkway Tracé kunnen beginnen.

Een prachtige weg met bezienswaardigheden vanuit de oudheid.

Ons doel was te overnachten in het Tishomingo State Park,maar doordat we later als 5 uur aankomen is er niemand meer bij het toegangspoortje. Gelukkig hadden we de avond van te voren toevallig zitten te kijken of er nog plek was en dat was zo. We besluiten maar naar binnen te rijden en een plekje uit te zoeken waar geen briefje op hangt. Het ergste wat kan gebeuren is dat je ‘s nachts je bed uit moet omdat de werkelijke huurder aankomt ??

Het is een prachtig park aan een mooi meer en er staan best wel wat mensen, lekker fikkie stokend om er omheen te zitten. Het nadeel van zo’n afgelegen oord is dat je niets meer kunt opzoeken voor de volgende dag aangezien er totaal geen bereik is. De temperatuur is nog steeds aan de koude kant, maar het zonnetje wat wel toch wel aardig wat uurtjes gezien hebben maakt weer veel goed.

Het eerste deel van het traject hebben we gehad, morgen het laatste stuk.