eens-opreis.reismee.nl

Van Tishomingo SP naar Natchez State Park

We zijn niet van ons bed gelicht, niemand had ons plekje gereserveerd. Het is prachtig wakker worden zo aan het water, doordat het zonnetje schijnt hangt er een mist boven het water. Schitterend om te zien, effe een rondje gelopen om te genieten van dit natuurlijk schouwspel. Als we alles weer ontkoppeld heb en de slide-out ingeschoven zijn we klaar om te gaan. Tishomingo SP heeft een swinging bridge, daar moet je natuurlijk wel even op geswingd hebben, dus dat is de eerste stop.

Mooie oude brug waar hoe maar met max 5 personen op mag, doordat wij zo vroeg zijn is er natuurlijk nog geen kip. Even lekker springen op de brug zodat hij lekker beweegt en dan is het tijd om verder te gaan richting het volgende State Park. We hadden natuurlijk nog niet betaald dus dat moesten we ook nog even doen bij de uitgang. We hadden waarschijnlijk gewoon zo door kunnen rijden, dan had niemand het gemerkt, maar ja…. Zo zijn wij niet opgevoed hè.

Wederom vervolgen we de Natchez Parkway Trace. Deze scenic byway, zoals ze in Amerika zeggen volgt de Old Natchez Trace. Grote delen van weg werden in de oudheid gebruikt door handelaren, die te voet of te paard, de weg aflegden om hun waar aan de man te brengen. Gelukkig zijn ze vanaf 1930 begonnen om er een fatsoenlijke weg van te maken.

Het blijft een mooie weg om te volgen en is gigantisch rustig wat relaxed rijden is. Uiteindelijk belanden we net voor 5 uur bij onze campground in Natchez State Park waardoor we dus de hele route van 444 mile gevolgd hebben. We worden verwelkomd door een op kauwgom kauwende dame met een Missisippi accent waar je U tegen zegt. Gelukkig kon ze wel een mooi plekje regelen voor ons.

Wederom staan we dichtbij het water en het eerste wat je dan doet is foto’s maken van deze prachtige omgeving. Ik sta dicht bij het water om een mooi plaatje te schieten, zegt Ed “ houdt je er rekening mee dat je in Mississippi bent en er hier best krokodillen kunnen zitten “ Oh ja dat is ook zo, dus toen maar een plaatje geschoten iets verder van de kant.

Ik had het idee om de huge hamburgers die we hadden op de BBQ te bakken die daar stond. Omdat het nog steeds koud was hadden we nog geen hout of andere benodigdheden gekocht, dus dacht ik dat hout sprokkelen wel een goed idee was. Nou ik kan jullie vertellen, beiden hebben we niet de scouting skills. Vuurtje mislukte en hamburgers zijn gewoon in de pan gebakken, wat ook trouwens goed te eten was.

Morgen gaan we richting New Orleans eens kijken hoe het daar is.

Anja en Dominic.

Hoi het blijft echt heel leuk om met jullie mee te reizen, het is hier nu 5 uur in de ochtend. In de nachtdienst een stiefkwartiertje rust en dan even lekker lezen.
Groetjes Anja en Dominic.