eens-opreis.reismee.nl

Van Natchez naar New Orleans

We verlaten het mooie Natchez State Park om op weg te gaan naar New Orleans. Daar zijn we nog nooit geweest en speciaal daarom nu opgenomen in onze route. Ook NOLA, zoals ze de stad ook wel noemen, ademt muziek dus we zijn benieuwd. Helaas zijn de voorspellingen niet al te best, maar we gaan het zien.

Onderweg doen we nog even een flits bezoekje bij een mooi plantage huis en tanken we de rest van de tank vol. Waar we gisteren waren kon je met een buitenlandse creditkaart kennelijk niet meer dan $100 tanken, en ik kan je vertellen er gaat echt veel meer in dan $100 ! Campers lusten best een slokje. Nu is de benzine gelukkkig ongeveer 1 euro per liter dus dat is te overzien.

De volgende stop is het Old State Capitol van Louisiana in Baton Rouge. Een mooi gebouw vol met geschiedenis over de verschillende gouverneurs van deze staat. Op de terugweg langs het water gelopen en genoten van de warmte.

Het laatste stuk weg wat we moeten rijden is echt in vreselijke staat, grote gaten en dan weer hobbels in de weg. Helaas heeft 1 mok deze reis niet overleefd, kwam in het kastje naar beneden zeilen en heeft de breek test niet doorstaan. De wind was ook redelijk stevig dus al met al niet een hele comfortabele rit.

Onderweg dan maar even een Outlet bezocht om even de rit te onderbreken. We hadden tenslotte een gereserveerde campground en die sloot pas op 18 uur dus tijd genoeg.

Uiteindelijk werd het laatste stuk eentje van file op file en tikte de tijd dus weg. Gelukkig 17.45 stonden we voor de poort. Helaas was er niemand meer aanwezig en deed gelukkig iemand de poort open. En nu……. dan maar proberen te bellen ( gelukkig hebben we een Amerikaans nummer) en uiteindelijk krijgen we iemand aan de telefoon die onze plek verteld. We hadden de plek bijna achteraan, naast een trein rangeerterrein, dolle pret maar niet heus. Op het badhuis blijkt een code te zitten die we natuurlijk ook niet wisten, dus maar weer bellen om die te krijgen. Er rijdt ook een shuttlebus en in de veronderstelling dat er de volgende ochtend wel iemand zou zijn hebben we daar nog geen tijd voor afgesproken.

De temperatuur is hier 24 graden, maar volgende de weersberichten gaat het morgen vanaf een uurtje of 11 regenen en zakt de temperatuur naar 13 graden. Nu eerst maar eens kijken of we kunnen slapen.