eens-opreis.reismee.nl

New Orleans

Vandaag onze dag in New Orleans waar we lang naar hebben uitgekeken. De nacht was beroerd door de herrie en ook vanmorgen was er niemand in kantoor om een shuttle te regelen. Dan maar een Uber regelen, en net toen we dat bijna gedaan hadden kwam Kevin langs om te vragen of we een shuttle nodig hadden ! Hij blijkt dat zijn ouders het RV park beheren maar dat ze een paar daagjes weg zijn om de verjaardag van pa te vieren. Hij neemt de honneurs waar maar was gisteren al om 5 uur naar huis gegaan.

Getooid met extra trui en paraplu gaan we op weg, de temperatuur is nu nog 22 graden maar zal dalen als het gaat regenen. We zijn nog niet goed en wel uitgestapt of het begint al te regenen dus maar een koffiezettemperatuur opgezocht, hoe lang kan de regen tenslotte duren. Nou………. Het duurde tot 15 uur. Het was niet normaal, het kwam af en toe met bakken uit de hemel. Je probeert dan wel ergens naar toe te lopen om dingen te zien, maar het werd al gauw vrij fris door de wind. Af en toe dan maar een barretje opgezocht, waar dan wel muziek was. Koffie gedronken bij Café Du Monde. Dit werd opgericht in 1862 en is sinds 1942 in handen van de familie Fernandez. Het café is 24 uur per dag open behalve met Kerst en als er een orkaan langs komt. Hier drink je een coffee au lait met 3 heerlijke, met poedersuiker bedekte, beignets. Verrukkelijk !!

Na een tijdje was het tijd voor een lunch, maar het tentje wat we uitgezocht hadden was niet helemaal de juiste keuze. Het bandje speelde zo giga hard dat Ed het bijna door zijn dove oor heen kon horen.

Om een uurtje of 3 werd het droog ! Gelukkig maar de temperatuur was inmiddels gedaald tot een graad of 14. We hebben ons rondje dus maar opnieuw gelopen om nu foto’s te maken zonder regendruppels. Op de French market nog een lekkere Tropical( cocos en ananas) smoothie genomen en een stukje verder stond er een crêpe tentje. Ed één met pindakaas en banaan ( brr ) en ik één met banaan, honing en kaneel ( hmmm)

Hierna werd het wel tijd om camperwaarts te keren. Onze ervaring met New Orleans is een beetje gemengd. Door de regen geeft het niet de sfeer weer die het normaal gesproken wel zou moeten hebben. De stad heeft prachtige gebouwen en ook de bekende Missisippi boot is prachtig om te zien.

We moeten eens goed bedenken wat we met onze route gaan doen. We lezen van andere camperaars al dat die hun route omzetten vanwege de extreme kou die er momenteel in de USA heerst. Grand Canyon zal voor ons waarschijnlijk af gaan vallen en hoe we het verder gaan doen moeten we bekijken. We gaan in ieder geval voorlopig geen zon zien en zeker ook nog dagen met regen.

Duimen maar met zijn allen ??

Yvon

Tuurlijk gaan we duimen voor beter weer??
Maar ondertussen hebben jullie al wel weer veel gezien het veelzijdige VS!

@Yvon ja er is altijd wel wat te beleven hier ?