eens-opreis.reismee.nl

Van Lake Charles Rv naar Brazos Bend State Park

Zoals gezegd lag onze campground naast de snelweg, maar na het treinrangeer station in NOLA valt hier ook mee te leven. Het douche gebouw was echt grandioos, by far de grootste en lekkerste douche.

Gisterenavond hebben we besloten de route toch iets om te gooien. De bedoeling was naar Galveston te rijden, een plaats aan het water. Het leek ons leuk om een middagje op het strand door te brengen, bij temperaturen van rond de 13 graden leek dat ons bij nader inzien toch niet zo’n goed plan. Op onze vorige reis zijn wij in Brazos State Park geweest waar we veel regen hadden. Het was dus een optie om daar naar toe te rijden, of een stop in Houston te maken en naar het Space Center te gaan. Het blijkt dat er in het Space Center een heel festival aan de gang is dus de keuze wordt Brazos.

We willen op een redelije tijd daar zijn om nog een paar trails te kunnen lopen. Gas erop dus, het is tenslotte Max day dus dat moet lukken.

Onderweg maken we een tussenstop in Nederland, een plaats van bijna 20.000 inwoners. Compleet met Dutch Windmill en bord boven de weg ‘ Welkom to Nederland ‘ In de middag zou het Herritage festival starten, een feest van de inwoners van Nederland om hun achtergrond te vieren. Bestaat al 50 jaar. We hadden dus niet veel later moeten komen anders was heel het stadje afgesloten geweest.

De volgende stop is voor een broodje en toch even luisteren naar Olaf en de formule 1 app om te kijken hoe het met Max gaat. Dat gaat gelukkig goed,we kunnen weer met volle speed verder.

Nou ja voor zo ver dat kan met de wegen. Het punt voor de snelste ronde hebben we niet gehaald, maar waren wel rond een uurtje of 3 in Brazos Bend State Park.

Campplaats 225 ligt tussen de bomen en de omgeving is prachtig. Snel alles aangesloten en wandelschoenen aan. We hebben verschillende trails aan elkaar geknoopt en zijn natuurlijk op zoek gegaan naar alligators. En ja hoor, we hebben er een stuk of 7 kunnen spotten allemaal op verschillende plekken langs het meer. Het blijven toch reusachtige beesten. Onderweg ook veel vogels, eenden, reigers, eekhoorntjes gezien. Een heerlijk dagje dus met een prachtig zonnetje in een mooi State Park.

Omdat jullie misschien geen idee hebben hoe wij door de USA rijden heb ik bij de foto’s op 10 maart onze route per dag gezet. Na onze start in Illinois zijn we door Indiana, Kentucky, Tennessee, heel klein stukje Alabama, Mississippi en Louisiana gereden en zijn we nu aangekomen in onze 8e staat,Texas.