eens-opreis.reismee.nl

Van Brazos Bend naar Three River Rv park

Gisteren helemaal vergeten te vertellen dat we tijdens onze trails ook nog een kudde wilde zwijnen tegen kwamen. We hoorden een hoop geritseld en ineens staken ze vlak voor ons het pad over. Je bent dan overdonderd en te laat om een foto te maken. Toen we stilstonden hoorden we nog meer geritsel maar de rest van de groep heeft zich niet meer laten zien.

Vanmorgen nog even langs het 40 Acre Lake gereden, ook in het SP en bij de uitgang zat tegen een boom een hele jonge uil. Prachtig beest om zo van dichtbij te bewonderen. Het schijnt de vaste plek van de familie uil te zijn want er waren meerdere mensen die wisten dat ze daar zaten. Vader of moeder zat in een andere boom vanuit de hoogte de fotografen in de gaten te houden.

Hierna rijden we richting Three Rivers om te overnachten. Onderweg de camper voor 125 dollartjes te drinken gegeven en nog een stop gemaakt bij Presidio la Bahahia.

In dit historische fort, ooit gebouwd door het Spaanse legerde in 1747, vond tijdens de Texaanse revolutie één van de bloedigste veldslagen plaats op 27 maart 1836. Op die dag sneuvelde er 400 mensen.

Na ook nog even een kijkje genomen te hebben bij het monument kunnen we door naar onze campground. Niet veel bijzonders maar wel met wasmachine’s en drogers en dat is best even handig.

Foto’s plaatsen blijft lastig aangezien de wifi verbinding wegvalt of er niet is. Een verhaal plaatsen lukt dan nog net maar dat was het dan ook wel.