eens-opreis.reismee.nl

Van Three Rivers naar Seminole Canyon State Park

We koersen vandaag naar Sleeping Lady rv park in Del Rio. Dit is weer een tussenstop op weg naar Big Bend national Park waar we donderdag willen zijn. De dag begint met motregen die duurt tot een uurtje of 12, daarna begint zachtjes het zonnetje te ontwaken.

De rit van vandaag bestaat uit Road Works, helemaal simpel wordt je ervan. Een stuk over 36 mile waar ze dan iedere keer maar 1 baan hebben, je staat dus behoorlijk lang voor een stoplicht te wachten tot jij eindelijk een keer mag gaan rijden. Nou bij de 4 e keer hadden we er mooi genoeg van… stoplicht sprong op oranje….. effe plankgas en dan maar hopen dat niet ondertussen de andere kant al is gaan rijden want dan hadden we een big problem. Het geluk was met ons, iedereen stond nog stil.

Onderweg zien we regelmatig de Black Angus biefstukjes lopen, lekker hoor ? ( excuus aan de vegetariërs onder ons) Verder zie je in het Texaanse landschap natuurlijk volop de ja-knikkers van de olie boringen. Ik vraag mij af of er hier ook milieu bewegingen actief zijn, geloof er niets van als je ziet hoeveel van die dingen hier staan.

Onderweg nog even een bezoekje aan de Walmart om een onderdeel voor onze sewer hose (afvoerslang) te kopen. De grappenmakers van Road Bear hadden vergeten om de rubberen ring erin te doen. Slang sluit dan niet goed af en misschien kun je je dan voorstellen wat er gebeurd als je de tanks wil lozen. Een zooitje dus. Een losse ring hadden ze niet dus dan maar een heel onderdeel gekocht en het bonnetje inleveren. Nu maar hopen dat het probleem opgelost is.

We vatten het plan op om iets verder te rijden dan de bedoeling is en het RV park te laten voor wat het is. Een 1/2 uur verder ligt het Seminole Canyon State Park. Als we daar vandaag komen kunnen we alvast weer een paar trails lopen en hebben we de dag daarna weer meer tijd over.

Gelukkig was er nog plek, zonder water en electra, maar omdat je zelfvoorzienend bent is dat niet persé nodig. Installeren is dan supersnel gedaan en dan kunnen we gelijk op pad. We knopen weer verschillende stukken trail aan elkaar. Bijna 2 uur lang mooie natuur en een pad langs een aardig diepe Canyon. Prachtig om te zien hoe dit ooit is ontstaan.

Het landschap is open en het waait aardig dus dat zal vannacht best wel goed te horen zijn. Het zonnetje is in de loop van de middag weer verdwenen maar de temperatuur is aardig opgelopen tot een graad of 23. Op het moment van schrijven is het hier echt pikke donker.

Morgen weer verder, we moeten zuinig zijn met stroom ??

Yvon

Actieve vakantie hoor, zo met al die trails! En leuk om zo mee te reizen. Gelukkig is de temperatuur wat beter nu??

@Yvon ja heerlijk door de natuur banjeren.