eens-opreis.reismee.nl

Van Seminole Canyon naar Stillwell Ranch RV park

Wat een nacht ! We zijn bijna het bed uitgeblazen en dan bedoel ik door de wind van buiten. Niet normaal zo hard als het soms ging. Heel even dacht ik dat een cruise aan het maken was zo schommelde af en toe de camper. Gelukkig is alles heel gebleven en konden we de Sewer hose gaan testen met nieuwe ring. Top ! Geen drup kwam er meer uit, zo willen we het zien. Snel nog even water getapt en toen op weg.

Vandaag een rit om dichtbij het Big Bend NP te komen. Het is niet zo heel ver rijden en omdat het hier pas om 8 uur licht wordt vertrekken we niet super vroeg. De eerste stop is de Pecos River Bridge, de hoogste Highway brug van Texas. Ze hebben er een mooie rest area gemaakt zodat je kunt genieten van het prachtige uitzicht. Daarna konden we er in volle vaart overheen.

Natuurlijk ook weer Road Work, maar overal konden we redelijk snel doorrijden. Verder ook aardig wat auto’s van de Border Contole gezien. We rijden af en toe vlak langs de grens met Mexico. Gisteren zijn we trouwens bij een controle post wel aangehouden en moesten we onze paspoorten laten zien, was ik helemaal vergeten te vertellen ? we zagen er betrouwbaar uit en als we geen Mexicanen in onze camper hadden zitten mochten we verder.

Onderweg kwamen we het plaatsje Marathon tegen, ik had daar wel wat van opgeschreven om te bezoeken, maar dat stond voor morgen op de planning. Aangezien we thuis ook al een aanpassing hadden gedaan aan de route, hadden we deze stop bijna gemist. Gelukkig net op tijd konden we de Gage Gardens vinden. Een stadspark met een mooie uitstraling. Ontzettend goed onderhouden en er was helemaal niemand. Het was een welkome onderbreking . De temperatuur is inmiddels flink gestegen en oh ja, we zijn vanmorgen in korte broek vertrokken !!

In het plaatsje zelf zagen we een leuk koffie tentje, maar helaas 10 minuten daarvoor gesloten. Om 3 uur wat is dat voor tijd ?

Nou ja door dan maar door naar onze campground in de middle of nowhere . De campings in Big Bend zijn vol dus je moet iets anders zien te regelen. Er staat bijna niemand en als we eenmaal geïnstalleerd zijn komt er nog iemand aan, en natuurlijk net naast ons. Bijna 90% van de camping was leeg !!! Ik snap dat niet. De dames zelf konden er niets aan doen en verontschuldigden zich dat ze ons uitzicht ontnomen. Gelukkig hadden we nog genoeg over. Het is hier weer stikke donker en overal sterren te zien en krekels te zien. We moeten wel oppassen voor slangen want die zitten hier ook. Eerst alligators, nu weer slangen tjonge jonge ?

Morgen gaan we Big Bend in het moet mooi zijn maar door de sneeuw en water zijn een aantal trails gesloten. Nu is het er wel warm. We gaan het zien.

We weten nog steeds niet wat we hierna gaan doen, op de plekken waar we eigenlijk naartoe zouden gaan geven ze soms toch weer 7 graden vorst op en dat kunnen we niet gebruiken.