eens-opreis.reismee.nl

Van Fort Davis naar Roswell

Het heeft echt hevig gestormd vannacht, maar alles is nog heel. Gelukkig is het nu ietsje minder en gaan we op weg naar Guadalupe Mountains. Onderweg komen we zomaar langs de weg een Prada Marfa tegen. Het is een kunstobject van een Prada winkel. Best maf om dit te zien midden in de woestijn.

Hierna komen we bij Guadalupe Mountains. Dit is een paradijs voor hikers en ook daar wordt weer gigantische drukte verwacht, maar bij het eerste visitor center valt het reuze mee. We maken een korte trail en gaan vervolgens naar het volgende visitor center waar er meer langere hikes vandaan gemaakt kunnen worden, dus ook drukker is. Nou nee hoor, er was bijna niemand. We besluiten om een trail te maken aan de bovenkant van de canyon. De trail die echt de canyon in gaat zou voor ons te veel tijd gaan kosten. Het pad, met losse stenen, gaat langs de rand van de canyon en je loopt tussen de cactussen en andere woestijnplanten. Er staat een enkele cactus in bloei, maar het merendeel heeft nog een paar weekjes warmte nodig. Al met al een leuk wandelingetje, maar niet zo spectaculair als Big Bend.

Hierna gaan we richting White’s City waar we gepland hebben te overnachten. Onderweg hebben we er ineens weer een uurtje bij gekregen dus besluiten we nog een uurtje door te rijden en in Roswell een slaapplek te zoeken. Het blijkt hier heel druk te zijn, hier dus wel, en de beoogde campground was vol. Gelukkig wilde de eigenaresse wel even bellen naar een ander park, daar had net iemand afgezegd dus konden wij daar naartoe. Wat een mazzel.

Roswell blijkt de plek te zijn waar in 1947 brokstukken van metaal en rubber van een neergestorte militaire ballon zijn gevonden. Tientallen jaren later beweerde samenzweringstheorieën dat het puin afkomstig was van een vliegende schotel en dat de regering dat verzwegen had. In 1994 kwam er een definitief rapport dat dit inderdaad een bewakingsballon was geweest. In de tussentijd heeft Roswell mooi geprofiteerd van het verhaal en overal om je heen zie je aliens ?

Dit was weer de dag van vandaag, vanavond maar weer even verder puzzelen voor de verdere route.

Odile

Wat een gave reis en wat een mooie foto.s

Petra

Helemaal eens met Odile ??

@dank jullie wel dames. Jammer dat sommige foto’s niet recht staan maar ik krijg het niet voor elkaar ?