eens-opreis.reismee.nl

Van Wilcox naar Tucson

Vandaag gaan we naar het Chiricahua National Monument, een landschap met gigantische rotsen. Het is een klein uurtje rijden vanaf onze camp plaats. Er loopt een weg doorheen van 13 km met steeds uitkijkpunten waar je dan weer een trail kunt lopen.

Bij het visitor center aangekomen zien we dat campers groter dan 24 feet de weg niet mogen vervolgen. Laat onze camper precies vandaag 24 feet zijn ? we zijn gewoon doorgereden en omdat we vroeg waren kwamen we niemand tegen. We lopen een trail tussen de rotsen door, prachtig is het. De afstand van de trail, op 2000 m hoogte, stelt niet veel voor, maar als je bijna iedere rots op de foto zet kun je er best lang over doen.

Het was prachtig om door dit natuurgebied te lopen, overal om je heen grote rotsformaties en balancerende stenen. Het was een indrukwekkend gezicht. Op de terugweg was het redelijk druk geworden en begrepen we waarom grotere RV’s geen toegang hadden. Parkeren was nergens meer mogelijk.

Vanuit het park is het dezelfde weg terug, er was wel een ander weggetje, maar Tommie had ons al eens over een klein miezerig weggetje gestuurd. We kiezen voor de veilige optie. Hierdoor kwamen we weer door Wilcox waar een oud treinstel ingericht is als BBQ tent. Het rook zo lekker dat we maar een burgen zijn gaan eten, een goede keuze. Was heel grappig gedaan in zo’n treinstel.

Nu het gas erop naar Tuscon waar we overnachten. Natuurlijk was er weer niemand op kantoor terwijl het nog geen 5 uur was. Snap dat echt niet, zeg dan niet dat je open bent tot 5 uur. Gelukkig waren er nog plekjes vrij stond er op het bord. Als dat zo is kun je jezelf registreren, geld in een envelop doen en in de brievenbus schuiven. Vervolgens ga je op je uitgekozen plek staan. Zo gezegd zo gedaan. Wat blijkt, er is geen 30 amp Electra aansluiting, alleen 50. Op het plekje achter ons, wat wel gereserveerd is maar nog leeg, hebben ze wel 30 dus steken wij de stekker er daar maar in. We zien wel, als ze komen, of ze de stekker eruit trekken.

De campground grenst aan het Tuscon Mountain Park en vanuit hier kun je een aantal kleine trails lopen. Natuurlijk gaan we op pad als alles is aangesloten, het is tenslotte nog even licht. We lopen tussen de cactussen, het is wederom prachtig. Een hele andere omgeving dan vanochtend.

De temperatuur is hier lekker hoor, wel nog steeds aardig wat wind maar het is te doen. Morgen weer een nieuwe dag dan gaan we richting Picacho State Park. Hierna moeten we weer puzzelen want het schiet bovenin met het weer niet op. Voor ons is het nu bedtijd, voor jullie tijd om op te staan ? ( tijdsverschil is nu 9 uur)

Yvon

Hoeveel km hebben jullie inmiddels al getraild? Dat White Sands klinkt ook spectaculair zeg!

Anja & Dominic

Het blijft een boeiende reis, geniet ervan wij reizen nog steeds mee.

Ad (Yvon)

Wat een prachtige reis maken jullie door de States. Had eindelijk tijd ?? om jullie verslag te lezen.

@yvon. In kilometers vallen die trails best mee hoor. Soms is de trail in de Walmart langer ??

@Anja&Dominic leuk dat jullie nog steeds meereizen, misschien moeten jullie de camper verschepen naar de USA ?

@ Ad jullie gaan ook vast hele mooie dingen zien op jullie reis. Wij scooteren met jullie mee, met helm natuurlijk ? Heel veel plezier !