eens-opreis.reismee.nl

Van Tuscon naar Picacho State Park

Via Tucson Mountain Park en het Saguaro State Park gaan we vandaag op weg naar het Picacho State Park. De Saguaro’s blijven toch imposant. Pas na 75 jaar krijgt zo’n cactus zijarmen en uiteindelijk wordt hij maar max. 200 jaar oud. Oh ja er staan buiten de Saguaro’s ook nog andere cactussen, ééntje met heel veel kleine vertakkingen. Ze noemen dat ding de teddybeer cactus ! Ik had toch hele ander idee van een teddybeer.?

Het Picacho State Park is een gebied uiteraard vol met cactussen maar waar ook andere bloemen bloeien. Wij hadden van andere camperaars gelezen dat de bloei wel over hun hoogtepunt heen was, maar dat het toch best nog wel mooi was om te zien. Gelukkig hadden we nog het laatst beschikbare plekje kunnen bemachtigen op de campground, dus dat was mooi. Eerst een trail gelopen, nou ja een stuk ervan, na een uur in de bloedhitte gelopen te hebben vonden we het welletjes en zijn we omgekeerd.

Het was mooi om de gele, Mexican gold poppy’s, en paars/blauwe kleuren van o.a mini lupine’s, te zien naast alle cactussen. De Mexican gold poppy is wat wat wij het slaapmutsje of de goudpapaver noemen. Ik kan mij voorstellen als je hier 2 weken eerder bent dat het helemaal een kleuren zee is. Wat we ook nog tegenkwamen was een mooie, roze bloeiende cactus, was ook prachtig om te zien.

Hierna zijn we naar ons plekje op de campground gegaan, inmiddels is het wel weer harder gaan waaien maar het was een prachtige dag. Naar gelang de avond vorderde trok de wind steeds verder aan en ‘s nachts loeide het geluid om de camper heen. Het is best verraderlijk want het ene moment denk je dat de wind weg is en het volgende moment staat alles op zijn grondvest te schudden. Zie hebben hiernaast net een klein tentje opgezet, ben benieuwd of deze morgen nog staat.

Foto’s uploaden blijft een drama, die houden jullie te goed in het fotoboek.