eens-opreis.reismee.nl

Van Quartzsite naar Parker

Gisterenavond nog een verwoede poging gedaan om iets te boeken voor zaterdagavond in het Buschkin Mountain State Park, maar helaas. Terwijl er nog wel plek was konden we het toch niet boeken. Dus vanochtend maar telefonisch proberen, gelukkig hebben we zelf een Amerikaans telefoonnummer.

Gelukkig is het Ed gelukt om voor zondag op maandag iets te regelen in het park, maar ook aan de telefoon lukt het niet om voor zaterdag te reserveren en dat terwijl er wel plek is. De man aan de telefoon vond het ook raar, maar het blijkt dat je aankomst op zaterdag niet kunt reserveren. Zijn advies was om naar het park te rijden zaterdag en dan proberen daar iets te regelen. Dat doen we dan maar, gelukkig hebben we zondag wel plek.

Om dan zaterdag zo dicht mogelijk in de buurt te zitten besluiten we een tochtje naar het Cibola Natural Wild Refuge te maken. De toch er naar toe was weer eens door een ander landschap dus was plezierig totdat we ergens linksaf moesten. Dat zag er niet uit, dus wij Tommie negeren en gewoon rechtdoor gereden. Er gingen tenslotte best veel campers ook die kant op. Al gauw bleek dat de tijd dat we aan zouden komen alleen maar op liep en uiteindelijk trokken we de conclusie dat doorrijden toch niet zinvol was.

Rechtsomkeer gegaan tot we weer bij het beruchte weggetje kwam. Weer zei Tommie dat we erin moesten, dus oké proberen maar. Nu zijn wij best wel van het off-road rijden, maar met zo’n camper is dat toch een ander verhaal. Gelukkig was het maar een kilometer of 3 bleek achteraf, inclusief een brug die ook niet bedekt was met enig asfalt.

Op de plaatjes zag Cibola er best leuk uit, maar eigenlijk viel dat best tegen.Ten eerste was er niemand in het visitor center en de auto loop die ze voorstelden op de site was nou niet om over naar huis te schrijven. Nog even een stuk verder gereden, maar al snel werd het weer off-road dus zijn we omgedraaid. Het eerste stuk was al erg genoeg, het was een soort wasbord waar je overheen reed, de vullingen trilden uit je kiezen. Waarschijnlijk als je met de auto dat stuk rijdt zal het misschien wel mooier worden want het geheel ligt aan de Colorado rivier. Op de terugweg hebben we nog wel even op een mooi plekje ons brammetje gegeten.

Onderweg een rv park uitgezocht in de buurt van Parker zodat we morgen bijtijds weg kunnen. In eerste instantie hadden we een camping uitgezocht, maar daar is ook een Casino bij en daar kun je gratis op de parkeerplaats overnachten. Er stonden nog aardig wat andere campers dus dat hebben wij toen ook maar gedaan. Scheelt toch weer $40 ??

Morgen kijken we weer verder.