eens-opreis.reismee.nl

Van Buckskin naar Needles

Een echte desert storm, en dan bedoel ik niet een of andere militaire operatie, overkwam ons vandaag. Laat ik bij het begin beginnen. De wind voorspelling voor het hele gebied waren niet jofel, bijna overal was een waarschuwing van kracht. Nog even op de camping gevraagd of er toch niet toevallig een plekje vrij was, maar helaas. Dus wij op pad richting Needles, weer een stapje dichter bij Las Vegas.

Wij komen langs Lake Havasu waar ze een kopie hebben van de London Bridge. Nu zijn wij er een aantal jaar geleden ook geweest maar toen was er niets te beleven. Vandaag was er volop levendigheid, eettentjes, shopjes, bootjes en niet onbelangrijk, nog steeds een lekker zonnetje en een wind die nog te doen was. In een tentje iets gegeten en werden daar aangesproken door de mensen naast ons. Spreken jullie Nederlands vroegen zij een beetje verwonderd, na onze ‘ zeker’ vertelde zij ons dat ze ooit ook uit Nederland kwamen maar 26 jaar geleden naar Canada zijn geëmigreerd. Zij zagen de problemen met de boeren toen al aankomen. Beide stellen hadden een grote farm. Leuk hun ontmoet te hebben.

Hierna vervolgen we onze weg, waar de storm aardig op is op komen zetten. Het rijden werd steeds lastiger, zeker tussen de bergen waar de wind een onvoorspelbaar karakter heeft. Omdat Needles in de Mohave woestijn ligt zagen we in de verte al dat de zon niet meer te zien was. Het was één en al zand waar we doorheen reden. Een echte desert storm. Op de camping werd je gezandstraald dus dat is de rest van de dag binnen blijven. Nou ja, kunnen we alvast een beginnetje maken met dingen in de koffer te doen. We hebben de camper maar weer niet uitgeschoven want we schudden weer aardig heen en weer, zal je toch gebeuren dat net voor de eindstreep dat ding kapot gaat.

We hopen dat het morgen beter wordt maar de voorspelling is niet heel gunstig. De temperatuur is inmiddels ook weer gezakt naar zo’n 13 graden overdag en ‘s nacht rond de 2 a 3 graden.

Yvon

Oei, lijkt me echt niet fijn zo’n zandstorm. Naar wat is de reis weer prachtig en uniek! Genietvan de laatste dagen??

Ilze

Wat een reis hebben jullie (bijna) achter de rug. Super leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien.
Heel veel plezier in Las Vegas!