eens-opreis.reismee.nl

Van Needles naar Lake Mead RV Village

Wat een nacht was dit weer. De berichten hadden beloofd dat de storm zou gaan liggen, nou niks was minder waar. Ons huis schudde weer behoorlijk heen en weer en vanochtend waait het nog steeds.

Vandaag is onze laatste reis dag met de camper, aan alles komt een eind zullen we maar zeggen. Onze bestemming is Lake Mead wat zo’n 40 km van Las Vegas ligt en morgen goed te doen moet zijn om voor 10 uur daar te zijn. De route gaat door Oatman, een voormalige goudmijn stadje aan de Route 66. Oudheden uit een ver verleden zijn hier te bewonderen, leuk om te zien maar voor ons was het iets te toeristisch. Maar geef ze eens ongelijk als je op die manier je geld kunt verdienen.

Hierna reden we de Back Country Byway weer zo’n mooie scenic route door de bergen. Met een camper is zo’n route altijd weer een uitdaging, deze keer mocht verkeer langer dan 40 ft er niet overheen (wij zijn 25) maar soms is het best spannend als er een tegenligger aankomt. Je wilt tenslotte niet je bovenkanten aan gort rijden tegen de overhangende rotsen. Maar gelukkig is alles weer goed gegaan. Onderweg nog velden vol met poppy’s (papavers) gezien, prachtig. Aan het einde van de weg moesten we toch weer een stukje grote weg pakken en daar was het weer opletten geblazen. De wind kwam weer uit alle, onverwachte, hoeken.

Onderweg nog even een stop gemaakt bij de Hooverdam, die vlakbij Lake Mead ligt. Worden we weer aangehouden, maar nu werd het serieus. Ed moest alle zijvakken van de camper open maken en de beste man moest ook naar binnen. Keek nog even in het toilet of we niks verstopt hadden en toen mochten we weer gaan. Ze zijn echt heel bang voor aanslagen. Vervolgens naar een uitzichtpunt gereden waar we niet konden parkeren omdat cabrio rijders het nodig vinden om op RV parkeerplekken te gaan staat. Vreselijk irritant. Nou ja verderop nog wel foto’s kunnnen maken van dit imposante bouwwerk.

Vervolgens naar de camping die aan het meer ligt, Lake View hebben we niet genomen, we lopen wel even naar het meer ? Het is er wel prachtig.

Op deze plek is het nu ook tijd om alles in de kofffer te doen en de camper een beetje te fatsoeneren zodat we morgen op tijd weg kunnen. Dan volgt er donderdag nog 1 volle dag Las Vegas en gaan we vrijdagochtend naar het vliegveld. Het zijn jammer genoeg geen Las Vegas temperaturen die we gaan voelen. De koude temperaturen van vandaag hebben er voor gezorgd dat dit de op één na koudste dag is geweest in Vegas sinds dat ze met de weermetingen zijn begonnen. Wat boffen wij dat we dat mee mogen maken ?

Dus, lange broek en trui aan en heerlijk langs alle thema hotels slenteren en je verwonderen over alle rarigheden die je daar ziet. Even geen camper besturen en de spieren in je handen en armen tot rust laten komen en heel misschien een klein gokje wagen.

M&m

Dan maar gokken

Yvon

Ik zou ook gokken….wie weet…haha!

Leny

Ik zou mijn lange broek en trui maar uit de koffer houden want hier is het ook niet echt lekker. Goeie reis terug naar huis en bedankt dat wij mee mochten reizen. Groetjes van ons.