eens-opreis.reismee.nl

Reisdag

Hier het eerste berichtje uit de USA, maar laten we bij het begin beginnen. Vrijdag in de middag op het gemakkie naar van de Valk Schiphol gereden om daar te overnachten. Omdat we op zaterdag vliegen was een overnachting niet echt noodzakelijk i.v.m. de files, maar het is wel zo relaxed.

Zaterdagochtend werden we om 8 uur door de shuttlebus opgehaald en om 9 uur hadden we alle formaliteiten weer doorlopen en konden we aan een ontbijtje. Om 10 uur was het tijd om te boarden, G1 en dan met de bus naar het vliegtuig. Ed had bedacht dat we deze keer luxere stoelen zouden nemen. Lekker breed en ook meer beenruimte. Kost ook wat, maar dan heb je ook wat. Met 45 minuten vertraging kozen we dan toch het luchtruim. Ik moet zeggen, het was echt wel luxe, nog niet echte businessclass, maar toch. En wat een verschil met eten is het ook, was echt wel lekker. Het blijven 8,5 lange uren, maar iets relaxter.

Op Chicago hoefden we gelukkig niet zo lang op de hotel shuttle te wachten als vorig jaar, het was ook een stuk minder koud en er scheen een prachtig zonnetje. Heerlijk aankomen zo.

Na het inchecken nog even een rondje bij de winkeltjes gelopen en even gegeten en dan gaat het lichtje toch aardig uit. Het tijdsverschil is 7 uur vroeger, dus als je het probeert vol te houden tot 21 uur is het in Nederland 4 uur.

Morgen gaan we downtown Chicago.

Soraya

Oeee ik reis mee !!