eens-opreis.reismee.nl

Prophetstown naar Beaver Dam SP

Gisteren konden we niet betalen omdat alles dicht was, maar vanmorgen was er nog steeds niemand te zien. Nou ja we willen heus wel betalen maar als er niemand is houdt het op niet waar ?

Zoals gezegd, vandaag effe kilometers maken. Onderweg nog wel even een stop om de overige boodschappen te halen. Ook stoppen we in Springfield de plaats waar Abraham Lincoln heeft gewoond. Vorige jaar waren wij bij zijn geboorte huis, nu bij zijn woonhuis. Het is mooi om te zien dat ze de historie deze straat met mooie huizen goed bewaren. Daarna nog langs het Old State Capitol gelopen wat helaas gesloten is voor renovatie. Het zijn toch altijd prachtige gebouwen.

We vervolgen onze weg richting Beaver Dam State Park, hopelijk zijn daar de sanitaire voorzieningen wel open. We komen aan als alles al gesloten is dus dan maar formulier invullen en geld in de enveloppe. Zo makkelijk gaat dat hier. En dan op zoek naar een vrije plek. Nou die waren er plentie ! We zijn de enige RV in heel het park. Er zijn nog wel een aantal dagjes mensen maar die gaan zo naar huis. Persoonlijk vind ik een beetje rust niet erg, maar om nu helemaal in je up daar te staan is ook ietse pietsie overdreven. Maar goed, de temperatuur is goed en het douche gebouw is open.

Wat betreft die temperatuur, dat is nog wel een dingetje. Er wordt voorspelt dat het -6 gaat worden en nu is het 25 graden. In onze ogen kan dat dus niet. Ook was er een waarschuwing voor thunderstorms in onze regio.

Ik kan jullie vertellen, de weersvoorspellingen in Amerika zijn veel betrouwbaarder dan die in Nederland. In de loop van de avond trok de wind aan en even later brak er een gigantisch onweersbui los. Niet normaal, en ja met onweer onder een boom is niet de meest handige plek maar in een bos kun je niet anders.

Nadat het was opgehouden met regenen is de temperatuur echt naar -6 gezakt ! Best fris mede door de harde wind.

Op dit moment zijn we onderweg naar Saint Louis waar de temperatuur waarschijnlijk niet hoger dan 3 graden zal zijn. Gelukkig hebben we dikke truien. De rest van het dag komt morgen als we weer onderweg zijn naar de volgende bestemming.

Dominic

Het is weer leuk om jullie te volgen, grote camper hoor.
Ik hoop dat de temperatuur wel iets hoger wordt voor jullie.
Gr Anja en Dominic

Hopen wij ook ?