eens-opreis.reismee.nl

Beaver Dam - Pine Oak RV Park

Zoals gezegd waren we onderweg naar Saint Louis, ik schrijf de verhalen vaak een dag later omdat er meestal geen of slecht bereik is op overnachtingsplek. De eerste stop is een prachtige oude brug, de Old Chain Rocks Bridge.

Dit is de langste brug op de bekende Route 66. De oude brug is tot 1955 een belangrijke verbinding over de Missisippi tussen de staten Missouri en Illinois. Momenteel kun je er alleen te voet of per fiets overheen. De brug kenmerkt zich doordat deze een kromming maakt wat voor een brug bijzonder is. In 1967 werd de nieuwe brug geopend voor het gemotoriseerde verkeer.

Na een kort tripje onder de brug door naar het water weer snel terug naar de RV. De wind is echt snijdend koud, terwijl als je uit de wind bent het zonnetje echt goed zijn best doet en het best aangenaam is.

We vervolgen onze weg naar Saint Louis waar we The Arch willen bezoeken.

De gateway Arch is een 192 meter hoog monument. Echt een eye- catcher voor de stad. Je kunt naar boven met een soort tram systeem. Kleine cabine’s waar max 5 pers in kunnen, wat mij betreft max 3, die dan naar boven gaan in de linker of poot. In 4 minuten ben je boven en dan heb je heel even de tijd om door de kleine raampje te kijken en te genieten van het uitzicht over Saint Louis. Gelukkig was het prachtig helder weer. Het was ook grappig om onze RV te zien vanuit de Arch, we hadden hem strategisch neergezet op een parkeerplaats in de buurt, met dank aan andere RV-ers die dit ook zo gedaan hadden. Al met al een leuke ervaring om mee gemaakt te hebben.

En nu op naar onze campground en een hopelijk warme douche. De nacht temp blijft nog onder 0 dus zijn we nog steeds afhankelijk van de camping douche.