eens-opreis.reismee.nl

Pine Oak RV naar Koa Route 66 Springfield

Vandaag gaan we naar een prima warme douche op weg naar de Meramec Cavern, Missouri’s verborgen schat. We zijn kennelijk weer de enige die hierin geïnteresseerd zijn want het is uitgestorven. De volgende rondleiding start over 24 minuten dus even wachten maar, misschien op nog meer gegadigden. En ja hoor, nog 4 mensen sluiten zich aan. Een bijna privé rondleiding van 5 kwartier.

Het is een prachtig mooie wandeling en je blijft je verbazen hoe dingen kunnen ontstaan gedurende duizenden jaren. Er is een vertrek die de wijnmaker wordt genoemd, er staat een wijntafel met daarop denkbeeldige wijnglazen en een fles wijn. Eromheen hangen allemaal druiven. Dit is de zeldzaamste grotstructuur ter wereld die volledig onder water werd gevormd. In Italië is kennelijk ook zo iets, maar kleiner dan deze. Ook is er een theater vertrek waar sinds 11 september 2014 en lichtshow wordt gegeven om de mensen die Amerika gediend hebben en momenteel dienen te eren.

Na deze mooie grottentochr gaan we op weg naar Devil’s Elbow, wederom een brug op de Route 66. Deze brug is nog wel in gebruik voor het verkeer. We volgen onze weg naar Uranus. Ik had ergens iets gelezen over één of andere toren en dat het een leuk klein stadje was. Nou waar ik het had gelezen, geen idee maar het was een toeristisch opgezet geheel ? Wel hadden ze een fudge factory en allerlei andere Candy’s. Hmmmmmm heerlijk die fudge.

Het plan was om in St.Phillipsburg te overnachten maar omdat alles redelijk soepel verliep besluiten we nog een stukje door te rijden zodat we morgen minder hoeven. Maar ja dan gaat het natuurlijk mis ? De RV waar we kwamen was nou niet wat we ervan hoopten, de eigenaar moest gezocht worden en uiteindelijk bleek dat er ook geen sanitair was. En dat voor $44, nou laat maar. Dan dus maar even doorgereden naar een KOA in Springfield. Normaal niet onze plek maar voor nu prima en warempel komen we daar bijna gelijktijdig aan met 2 andere Road Beer campers. Grappig dat je elkaar dan toch weer tegenkomt.

Voor ons is het nu bedtijd dus tot morgen !