eens-opreis.reismee.nl

Koa Route 66 Springfield naar Petit Jean State Park

Vandaag gaan we op weg naar Petit Jean State Park, een stukje in zuidelijke richting. We hebben gisteren nog even met de andere camperaars gesproken maar geen van hun gaat die richting op.

De rit gaat door de prachtige Ozarks, de mensen die de serie gevolgd hebben weten hoe mooi het is. Natuurlijk is alles nog vrij kaal, maar we rijden over de Ozark Scenic Byway en hoe zuiderlijker we komen des te meer de natuur kleur krijgt.

De Scenic Byway is schitterend om te rijden, maar dat zeg ik als bij-rijder. Als bestuurder is het soms hard werken en een uitdaging om alle bochten foutloos door te komen. Tegenliggers zie je soms op het laatste moment en ons bakbeestje heeft toch wel even nodig om tot stilstand te komen, maar we hebben zonder kleerscheuren zeker 500 bochten voltooid.

Aangekomen in het mooi Petit Jean State Park stoppen we bij een Overlook en daarna nog een kleine wandeling naar een grot en naar een andere rotspartij waar, naar men zegt de laatste beer van Petit Jean is gedood. Hopen maar dat hij niet is opgestaan in de tussen tijd ? we rijden vervolgens door naar de campground en kiezen een plekje uit voor de nacht. Gelukkig staan er wel meerdere mensen. Volgend weekend begint Spring Break en dan zal het hier wel aardig vol staan want het is een prachtig plek om te vertoeven.

Leny

Jullie genieten volop zo te lezen en ik geniet met jullie mee, mooie foto's groetjes