eens-opreis.reismee.nl

Petit Jean SP naar Hot Springs

Vannacht was de temperatuur toch weer aardig gedaald. In de doucheruimte stonden 2 dames die in een tentje hadden geslapen en het zo ontzettend koud hadden gehad dat ze in de nacht even naar de wc zijn gegaan om daar op te warmen. Blij dat ik niet in een tentje lig en gewoon de verwarming aan kan doen als het nodig is.

Zoals bedacht doen we vanochtend eerst nog de wandeling, de Cedar Falls trail. De RV parkeren is weer een dingetje want echt plekken zijn er niet, dus maar over verschillende plekken gezet, het is toch niet druk.

De trail is op zich niet zo lang, 2 mile, maar het is wel klimmen en klauteren over de rotsen. Heen gaat dat natuurlijk bergafwaarts, maar ja je moet ook nog een keer terug.

Wat een prachtige tocht was het met als bonus een prachtige waterval van zo’n 30 meter hoog. We waren trouwens net op tijd, op de terugweg kwamen we een groep met wel 30 kinderen tegen. Nou dan kun je echt geen foto’s meer maken zonder mensen er op ? De terug weg was inderdaad heavy met al dat geklauter, maar we hebben het overleefd.

Intussen was het giga druk geworden en had er één of andere slimmerik zijn auto voor onze RV gezet zodat we onze tactiek in rook op zagen gaan. We zagen gelijk al weer dectafrelen van een aantal jaren terug voor ons bij een Outlet waar we ons peentjes hebben gezweten om weg te komen. Gelukkig liep het vandaag niet zo’n vaart, pffffff.

Nee volgende stop is Hot Springs. De campground die we gepland hadden blijkt vol te zitten, toevallig hadden andere Road Bearders een post geplaatst met een mooie camping in debuut, dus die maar even gereserveerd zodat we zeker zijn van een plek en de rest van de dag in Hot Springs kunnnen blijven.

Zoals jullie misschien al vermoeden is het een stadje met veel hot springs en oude badhuizen. Prachtig om te zien. Er is ook een uitkijktoren waar we naar toe willen lopen, allemaal geen hele lange wandelingen dus dat is mooi. We kiezen voor de short cut to the tower trail. Nou een cut trail was het, maar dan niet zoals ze het hier bedoelen ? Het pad ging echt steil omhoog, bijna niet te doen, maar goed ook deze hebben we volbracht.

Hierna lopen we over de promenade die uiteindelijk langs verschillende oude badhuizen loopt. Het is prachtig om te zien. Het oude centrum van Hot Springs is geheel nationaal park en het visitor center is gevestigd is een oud badhuis. Dit is echt zo gaaf om te zien, alles in oude stijl je kijkt je ogen uit.

Het is intussen een graad of 20 geworden dus voor we verder gaan even tijd voor een bier uit de lokale brouwerij en iets te knabbelen op een terras. Dan is het toch echt tijd om te gaan.

We installeren ons om het gereserveerde plekje en even later zien we onze mede camperaars dus vertellen we dat wij op hun aanraden hier beland zijn. Grappig hè, hartstikke handig zo’n groep waar iedereen van allerlei tips plaatst.
Morgen verlaten wij Hot Spring, een absolute aanrader om te bezoeken.

Lydia

Al heel wat mooie plekken bezocht zo te lezen… en de stappenteller draait ook op volle toeren of niet!?