eens-opreis.reismee.nl

Territory Route 66 RV park naar Palo Duro State Park

Na een lekkere douche en een ontbijtje kunnen we weer op weg. Gelukkig deed d slide-out gewoon zijn werk dus hopelijk was het een éénmalige hick-up. We hebben aardig wat kilometers voor de boeg vandaag en willen bijtijds in Palo Duro aankomen om nog een wandeling te doen. Via de Interstate is dat voor nu het snelste. De vaart zit er best flink in maar alsnog vliegen de 10 tonners je voorbij alsof je stil staat.

Efffe een stop bij de Starbucks en net als we onze koffie hebben komen onze overburen van de campground in Hot Springs binnen ! Blijft toch altijd grappig om elkaar weer tegen te komen. Na even ervaringen en tips te hebben uitgewisseld gaan we er weer vandoor. Effe tanken want ons Road Beartje heeft wel weer voor 150 dollar dorst ?

Ondertussen zijn we ook weer een volgende staatsgrens gepasseerd. Na Indiana, Illinois, Missouri, Arkansas, Oklahoma zijn we nu aangekomen in Texas.

Tegen een uurtje of 2 komen we in Palo Duro aan en onze papieren liggen keurig klaar bij het headquarter office. Een plekje om te slapen hebben we in ieder geval. Deze campground hadden wij een tijd geleden al gereserveerd omdat de ervaring was dat dit meestal vol zit.

We besluiten eerst een wandeling te doen aangezien de Lighthouse trail een stuk van onze campground ligt en het nu een mooi zonnetje is om foto’s te maken. Zogezegd dus de Lighthouse trail, is 2,8 mile lang one way dus ook weer 2,8 mile terug ? De tijd die ervoor aangegeven staat is 2 uur dus in totaal zo’n 4 uur. Een mannetje van de campwinkel vertelde dat hij het in 2 uur heen en terug had gedaan, maar was nergens gestopt. Nou ja we gaan het zien, om iets over half 3 gaan we op pad en spreken af dat als we de lighthouse om 4 uur nog niet gezien hadden we dan om zouden keren. Het wordt tenslotte om 18.50 donker en dan wil je daar niet nog lopen, tenminste…… ik niet.

De tocht ging eigenlijk best voorspoedig, het was lekker warm dus goed drinken en redelijk vlak. We werden eigenlijk best enthousiast, dit moest toch wel lukken ! En inderdaad na bijna een uur hadden we het paaltje van 2,7 mile bereikt. Eitje dus……. Of toch niet ? Het laatste stuk ging opklimmend en klauterend over rotsen behoorlijk steil omhoog, en dus naast je steil naar beneden. Pffff dat was best een klus we zijn tenslotte geen 20 meer, maar we zijn boven gekomen.

En wat een prachtig uitzicht hadden we daar op de Lighthouse. Het blijft wonderlijk dat zulke dingen gewoon kunnen ontstaan. Je wordt er stil van. Waar je ook kijkt het is overal even mooi. Maar dan komt toch het moment dat je weer terug moet over die rotsen naar beneden. Waarschijnlijk hadden we hier als twintiger totaal geen probleem mee gehad, maar nu gaat het toch allemaal iets stroever ? op de terugweg ook nog mooie foto’s geschoten want de zon was ons goed gezind. Een prachtige middag. Terug bij ons Beartje hadden we er precies 3 uur over gedaan en 9,7 km gelopen.

Nu de campground opzoeken, iets eten en uitpuffen. BBQ mag hier niet omdat er nog steeds gevaar voor brand is. Bereik is er ook niet dus dit verhaal zal pas later geplaatst worden.

Morgen een relaxte dag met misschien een kleine wandeling.