eens-opreis.reismee.nl

Palo Duro naar Caprock Canyon

Ten eerste iedereen bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat er aardig wat mensen meereizen.

Vandaag maar een klein stukje rijden 166 km, naar Caprock Canyon. Dit park is de thuisbasis van de Texas State Bison Herd en lopen overal vrij rond. In 1878 heeft een veehouder ervoor gezorgd dat deze soort voor uitsterven behoed bleef. Zodoende lopen er nu aardig wat te grazen.

Als we aankomen bij het headquarter om aan te melden zijn ze lunchen, dus doen wij dat ook maar. Hierna kunnen we naar onze plek. Slide-outs uitschuiven, elctra en water eraan en klaar om te wandelen.
We worden verwelkomt door prairie dogs. Een herrie dat die dingen maken, niet normaal. Ze zijn wel grappig en schieten in hun gangenstelsel als je te dichtbij komt.

We doen een tocht naar een ‘natuurlijke brug’ ,maar helaas die hebben we niet gevonden. Volgens de kaart moest het ook 2 mile zijn, maar deze kaarten maker had niet z’n hele goede meetlat gebruikt. De afstand was verder en dan moet je ook nog terug. Inmiddels kwamen er al aardig wat donkere wolken onze kant op, dus we besluiten over de weg terug te lopen. Je loopt ook altijd het risico met zo’n wandeling dat er bizons op je pad komen en dan moet je toch omlopen. Gelukkig bleef ons dat bespaard, maar de tocht over de weg was ook pittig. Er zat een afdaling in van 16% en je raad het al, ook bijna 16% omhoog. De wolk boven ons vond kennelijk dat we wat afkoeling nodig hadden dus die liet het even regenen. Nou ja uiteindelijk hebben we het toch weer gered en precies op tijd.

We waren net 10 minuten aan het uitpuffen toen het gigantisch hard begon te stormen en regenen, je zal erin gelopen hebben. Na een kwartiertje werd alles weer rustig maar de zon was maar heel sporadisch te zien vandaag.

Om iets over 5 besluiten we toch nog maar een klein rondje rond de canyon te lopen in de hoop dat we bizons zien. Het eerste wat we tegenkomen zijn een aantal Bambi’s, zo leuk. Verder staat er 1 bion op behoorlijke afstand dus dat is jammer. Dan toch maar rondje canyon en ja door het maken van foto’s wordt het al snel laat. Het werd dan ook nog flink doorstappen om voor zonsondergang 18.48, weer terug te zijn. Ook dit hebben we net op het nippertje gered.

Dit was dus weer een vermoeiend maar leuk dagje Caprock, helaas geen bizons van heel dichtbij, maar ja het blijven wilde dieren. Morgen gaat de trip weer verder, helaas geven ze over de hele linie veel regen en vrij koud weer op. Een goede dag om te rijden dus.